• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Transportresa

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.274
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Vi har varit ute och rest några dagar. Efter att ha fått nya framdäck monterade på lördagen den 28/5 gick färden till Slättåkra för övernattning hos Hjulnissarna. Därifrån fortsatte vi till Vallda och Ludde Kuddsson och vidare till Masthuggskyrkan i Göteborg för ytterligare en övernattning. Samtidigt kunde vi säga hej till vår dotter som bor alldeles i närheten.

Masthuggskyrkan.jpg

Från Göteborg sneddade vi över Sverige mot Stockholm via Götene och HBK13. Därefter söderut, nu lastade med en stor apparat i bagaget.

Cigarr.jpg

Vi har dock inte växlat transportsätt...

Växel.jpg

...utan stod med vår husbil parkerade bland alla de andra övernattarna i Västervik.

Västervik husbilar.jpg

När solen gått ner såg den närliggande fontänen ut så här:

Västervik fontän.jpg

När vi väl kom hem igår kväll kunde vi med viss möda lasta ur och släpa upp en sådan här som precis fick plats bland de övriga skrivarna på bordet:

Skrivare.jpg

Det är en Epson Stylus Pro 4880 bläckstråleskrivare för A2-format eller rullmedia på maxbredd 17 tum. Det tog faktiskt inte mer än några minuter att få den att skriva ut första bilden efter att jag gjort plats på bordet och kopplat ström- och datakablar.
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Transportresa

Snygga bilder! Står den i "ditt" rum eller fick ni upp den på andra våningen?
Spännande att se resultatet!

Ha de

/Ludde (som bor i Vallda) :D
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.274
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Transportresa

Vi fick upp den på ovanvåningen! Genom att ställa laserskrivaren lite snett bakom den stora så gick det att få plats med någon centimeters mån.

(Vallda :oops: )
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Transportresa

Häftigt att se det gamla Sj, hade idag besök av sådana entusiaster en sak saknade de i Västervik en gammal husvagn som vi har stående här.
Fina bider och du kan göra som jag låna ut skrivare till ex grannen så torkar de inte ihop;)Susanne
 
Toppen