• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Transparent glidskydd??

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag letar efter ett transparent glidskydd att ha på vitrinskåpets hyllplan så inte glasen vandrar iväg och står o skaver på varann vid färd.
Hyllplanen i vitrinskåpet är av akrylplast så att ljuset i skåpet ska nå ända ned. Därför vill jag ha tag på ett transparent glidskydd, annars blir det lite tråkigt och mörkt på hyllorna längst ned. Jag har köpt ett halvgenomskinligt glidskydd på IKEA, men det är inte så hög friktion på det, så det funkar sådär. Man har det till att lägga inne i lådor för att skydda botten med egentligen.
Är ute efter något bättre.... tips?
/Annette
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Transparent glidskydd??

Vi använder gumminät. Finns i dagligvarubutikerna (tror vi köpte våra på en ICA Maxi). Eftersom det är nåt borde ljuset kunna sippra igenom.
 
Senast redigerad av en moderator:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Transparent glidskydd??

Vi får väl hitta på något så att glasen hänger i spår eller hål. Då passerar ljuset men glasen kan inte vandra. Kommer du bara hit så kan vi nog göra något tillsammans i verkstan.

Ett annat alternativ är att flytta belysningen. En ljuslist till vänster i skåpet skulle kunna ge ett fint ljus och belysa alla hyllplanen.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Transparent glidskydd??

Det finnes diverse oppheng for glas i kama-katalogen, desverre er flere av disse i hvit plast.

Vår bil var fra fabrikk utstyrt med glasklart oppheng for 8 glas i det ene vitrineskapet.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Transparent glidskydd??

Luftmassemätaren var trasig, ny är beställd men har ej kommit, med största sannolikhet var det det som drog mycket bränsle, men helt säkert kan man ju inte veta förrän den är bytt. Det tar nog några veckor tills den har kommit.
/Annette
 
Toppen