• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trafikverkets hemsida

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Trafikverkets hemsida

Flash fungerer i 32-bits IE-9, men finnes ikke for 64-bits utgaven som er default for 64-bits Win-7. Adobe har ikke klart å konvertere flash til 64-bits kode.

F

F.d. 52943

Guest

OK, får prova kompabilitetsläge!
mvh/rl

F

F.d. 50195

Guest

IE 9 funkar i kompabilitetsläge tack för tippset:)

F

F.d. 7747

Guest

rastplats_2007.jpg
Foto: Yvonne Palm Lundström

Fortsatt satsning på rastplatser

Publicerad 2011-07-20, 12:33
Nyheter Enligt Trafikverket gynnas säkerheten på vägarna av att rastplatserna är välskötta. Därför tänker man fortsätta satsa på dem.

Förra året inledde trafikverket en satsning på att göra rastplatserna på svenska vägar attraktivare.
Bakgrunden till initiativet är att Trafikverket tycker att rastplatserna gynnar säkerheten på vägarna, då bilister tenderar att hoppa över pausen om inte rastplatserna är inbjudande nog.
– Vi vill att våra rastplatser ska vara välskötta och välkomnande. De ska vara ett trevligt ställe att stanna och vila på, vilket också främjar trafiksäkerheten, säger Annika Canaki, avdelningschef på Trafikverket, i ett pressmeddelande.
I år utökas satsningen. Trafikverket anställer fler rastplatsvärdar på fler rastplatser. Deras uppgift är att hjälpa bilisterna som stannar och att se till att rastplatserna är städade.
– Vi fick en fantastisk respons från trafikanterna på våra trafikvärdar i fjol och kommer att fortsätta att ha ambulerande rastplatsvärdar på ett antal utpekade och välbesökta rastplatser, säger Annika Canaki.
Diskutera: Vad tycker du om rastplatserna på våra vägar?

Text: Kevin Carlsson kevin.carlsson@vibilagare.se

:yes:Jag har stött på dessa rastplatsvärdar på några av rastplatserna , trevliga mäniskor som mer än gärna bjuder på en kopp fika , samtidigt som man också kan få ett eller flera ex. av deras karta över trafikverkets rastplatser och då även info. om var man kan tömma toan mm.
Rulla Lugnt !

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest

Trafikverket ska se över sökfunktionen - se svar nedan.

Detta e-postmeddelande rör ett ärende du har registrerat hos Trafikverket.

Hej

Vi tackar för din utförliga beskrivning av problemet. Vi ska ta och se över detta ihop med utvecklarna så att vi stöder IE9 helt och hållet. Det är fler som har upplevt att sökfunktionen inte fungerat så vi tar ett grepp om detta nu och ser över varför det har blivit så.

Med vänlig hälsning

Trafikverket - Läget på vägarna

www.trafikverket.se
0771-921 921

Ditt ärende till Trafikverket: DETTA ÄR EN FÖLJDFRÅGA TILL ETT AVSLUTAT ÄRENDE

Se svar nedan från tidigare kommunikation.

"Med benägen hjälp ett flertal användare på husbilsklubbens forum har vi konstaterat att den sökfunktionen på er hemsida inte funkar med alla kombinationer av Windows och Webläsare. I mitt fall funkar Win 7 64 bitars med Google Chrome, men inte med IE9 - vare sig 32 bitars eller 64 bitars versionen.
Kanske något för teknikerna att ta tag i när dom är tillbaka efter sommaren."

På husbilsklubben.se finns en tråd där användare rapporterat olika resultat http://www.husbilsklubben.se/forums/t50922/
Det visar sig att i Win7 - IE9 funkar er sökfunktion bara i "Kompabilitetsläge". Det tog ett tag innan jag hittade fram dit men nu är det löst. Vet att fler än jag har råkat ut för samma problem - kanske läge för programmerarinsats eller en liten inforuta?

Hälsningar
Roland Larsson

Toppen