Sv: Trafikanters attityder, överdrivet eller inte?
Förebild Vadå? För att köra F1 behöver man inte ens körkort!
/Åke
Förebild Vadå? För att köra F1 behöver man inte ens körkort!
/Åke
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tidigare fanns det en yrkesheder detta med att vara tydlig och förutseende samt hjälpsam i trafiken. Detta har mer o mer suddats ut och blivit lite "jag ska fram o skiter om andra får vänta".
Skåningarna tycker själva att de är landets bästa bilförare. Hela var fjärde person ger sig själv toppbetyget en femma. Totalt anser endast två procent Sveriges bilförare att de kör sämre eller mycket sämre än genomsnittet, och var femte man ger sig själv högsta betyg. Det visar en undersökning från försäkringsbolaget If.
Låter som Husbilsklubben följer riksgenomsnittet, det är svårt att ändra attityder när 98% tycker att dom kör lika bra som medelbilisten eller bättre. 3 av 4 män anser att dom kör bättre eller mycket bättre än medelbilisten.
Hur görs bedömmingen "bra" ?
Hur är man "bra" ?
Förr kallade långtradarchaffissarna för vägens riddare.
Nu gäller oftast regeln "Störst går först".