Nu är jag ingen expert inom området.
Skorstenen i länken( och i min bil) T-korset. Den har två öppningar.
Den ena ska leda ut avgaserna genom väggen.
Den andra fungerar antagligen delvis som draglucka på en oljepanna, före skorstenen.
Luft sugs in i det öppna hålet för att skapa drag i skorstenen. Det draget hjälper till att suga ut avgaserna.
Om det skulle fungera med en förlängd skorsten vet jag dock inte.
Någon annan kanske kan svara på det.
För en oljepanna gäller det även att skapa rätt temperatur i skorsten, surhetsgrad, etc.
Skorstenen i länken( och i min bil) T-korset. Den har två öppningar.
Den ena ska leda ut avgaserna genom väggen.
Den andra fungerar antagligen delvis som draglucka på en oljepanna, före skorstenen.
Luft sugs in i det öppna hålet för att skapa drag i skorstenen. Det draget hjälper till att suga ut avgaserna.
Om det skulle fungera med en förlängd skorsten vet jag dock inte.
Någon annan kanske kan svara på det.
För en oljepanna gäller det även att skapa rätt temperatur i skorsten, surhetsgrad, etc.