• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trött på debatter

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Jag brukar logga in här på forumet nästan dagligen i hopp om att finna matnyttig läsning om husbilar och allmänna tips och råd i allmänhet. Jag tycker mig märka att fler och fler inlägg blivit debatter och pajkastning. Är det inte dags att dela upp forumet i en åsikts- klagodel och en del med saklig inriktning på husbilar. Bara jag som tänker/tycker.

elliot easy

HBK Medlem
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2025
Sv: Trött på debatter

Kan ju låta som en bra idé ,,,,kanske:wideeyed: Så länge det finns människor så finns det åsikter....
Trådarna kommer ändå alltid att spåra ur,,:twitcy:det brukar dom göra!

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Detta är ju bara en ny tråd av debatt..;)
Det hade varit annorlunda om du utryckt din åsikt och direkt låst den..:)

Men inget forum kommer att locka folk om det inte debatteras, är med i ett sånt också, inte kul att läsa ett inlägg i månaden..

olsborgs

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2025

Jag brukar logga in här på forumet nästan dagligen i hopp om att finna matnyttig läsning om husbilar och allmänna tips och råd i allmänhet. Jag tycker mig märka att fler och fler inlägg blivit debatter och pajkastning. Är det inte dags att dela upp forumet i en åsikts- klagodel och en del med saklig inriktning på husbilar. Bara jag som tänker/tycker.

Eftersom vi är så pass många medlemmar, med olika åsikter, tror jag det är omöjligt att undvika dessa "debatter". Kan vara en idé att dela upp renodlade allmänna tips och råd i egna trådar.
Men om detta verkligen fungerar i verkligheten tvivlar jag dessvärre på.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Jag brukar logga in här på forumet nästan dagligen i hopp om att finna matnyttig läsning om husbilar och allmänna tips och råd i allmänhet. Jag tycker mig märka att fler och fler inlägg blivit debatter och pajkastning. Är det inte dags att dela upp forumet i en åsikts- klagodel och en del med saklig inriktning på husbilar. Bara jag som tänker/tycker.[/quote

Eftersom vi är så pass många medlemmar, med olika åsikter, tror jag det är omöjligt att undvika dessa "debatter". Kan vara en idé att dela upp renodlade allmänna tips och råd i egna trådar.
Men om detta verkligen fungerar i verkligheten tvivlar jag dessvärre på.

Men finns inte den uppdelningen redan..
Tycker att webansvariga flyttar trådar hela tiden..

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Om du benytter "Olästa inlägg" i den blå linjen på toppen av siden for å lese nye innlegg så kan du i Kontrollpanel velge hvilke underforum som IKKE skal tas med. Du kan droppe de definerte trådene for diskusjoner og Under Markisen så er du helt sikker på å slippe ikke faglige diskusjoner :cool::D

F

F.d. 25026

Guest

Håller fullständigt med trådskaparen.
Andelen personangrepp, dryga besservissrar och lättkränkta gnällspikar verkar på sistone ha ökat i både antal och styrka.
Stämningen här har blivit mer och mer lik den som rådde på MHCS strax före HBK-utbrytningen som skedde för några år sedan.
Vi får väl hoppas att historien inte upprepar sig...

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Som redan nämnts så finns det en hel del ämnesrubriker som är tänkta för ren info, frågor och svar samt tips. Mera allmänna frågor, ungefär som denna eller som inte passar in under något specifikt ämne hamnar med fördel i forum Under Markisen.

Tyvärr fungerar detta lite halvdant. Många nya trådar som handlar om ämnen som finns i Ämneskategorier tycks av slentrian hamna Under Markisen och då får vi i HBK Web flytta dem. Som vanligt vill jag alltså ta tillfället i akt och uppmana alla kära forumdeltagare som startar nya trådar att försöka lägga dessa under respektive Ämneskategori. Dessa återfinns på förstasidan, högra spalten under Innehåll.

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Jag tycker att pajkastningen inte så omfattande med tanke på att vi är så många medlemmar nu. Sen tycker jag också att den bidrar till lite av charmen med forumet, om man inte själv är drabbad förstås. Om jag själv råkar ut för den så blir jag givetvis skitförbannad. Men ett psykologiskt intressant fenomen är det!

Bestliner

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

En bra debbat i olika ämnen främjar bara vår fina klubb. Att man sedan måste gilla att alla inte tycker lika är bara en del av meningsutbytet. Själv gillar jag inte pekpinnar och förbud så mycket och har i vissa trådar fått på pälsen ordentligt och ibland kanske fått tänka om när man sett hur andra ser på frågan som diskuterats. Bra takhöjd under markisenser jag som ett tecken på en frisk och livaktig klubb så det är bara roligt att bli motsagd. Besservissrar gillar jag extra bra för om man läser vad de skriver kan man lära sig mycket om olika ämnen. Jag uppskattar de inlägg som förklarar hur saker fungerar och vad man bör tänka på. Jag hade stor hjälp av vad jag lärt i detta forum senast jag bytte husbil och skulle välja utrustning. Ett stort tack till de som orkar komma med så många kloka inlägg:)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

De e la kul me lite tjöt! :D

Jappe

Med betoning på "lite".
En del fortsätter att skicka hotmail och kommentera bloggar med det grövsta ordvalet trots att de blivit avstängda från HBK. Ett ordval som t.o.m. är ovanligt bland yngre tonåringar i Instagram!

F

F.d. 52945

Guest

Hade man kunnat göra ett diagram när den sk. "pajkastningen" börjar så skulle säkert fredag från ca. kl. 1900 och framåt leda.;);):D

Och som någon sade "lite tjöt" får man kanske tåla...men det Knarrevik blir utsatt för är fullständigt oacceptabelt:mad::mad:

//Pilot

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vad är det Knarrevik blir utsatt för? Husbilsforumet tycks ju vara insomnat, gud ske lov, pris och ära, så vilka är de som förföljer Knarrevik idag? Kan det vara androiderna som har vaknat och uppfyller planeten, månntro?

Nyfiken Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vad är det Knarrevik blir utsatt för? Husbilsforumet tycks ju vara insomnat, gud ske lov, pris och ära, så vilka är de som förföljer Knarrevik idag? Kan det vara androiderna som har vaknat och uppfyller planeten, månntro?

Nyfiken Jappe

Nej då, Androiderna är bra folk!
Det var en snubbe som hoppade på några av oss och kallade oss snyltare bara för att vi föredrog ställplatser framför campingar och kunde tänka oss att övernatta på parkeringar vid kyrkogårdar. Vi var några stycken som blev påhoppade via mail med hot och trakasserier. Trots avstängning fortsätter han med mailbombning och diverse hemska kommentarer via min blogg. Jag har styrt hans mail till skräpposten och fått sätta moderering på bloggen.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jösses! Är det exempel på vad som kan inträda hos människor där vettet går ut och religionen går in, tro? Tro i stället för vetenskap, eller är det bara campingägarna och/eller deras beundrare som är på krigsstigen?

Jappe

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Nej då, Androiderna är bra folk!
Det var en snubbe som hoppade på några av oss och kallade oss snyltare bara för att vi föredrog ställplatser framför campingar och kunde tänka oss att övernatta på parkeringar vid kyrkogårdar. Vi var några stycken som blev påhoppade via mail med hot och trakasserier. Trots avstängning fortsätter han med mailbombning och diverse hemska kommentarer via min blogg. Jag har styrt hans mail till skräpposten och fått sätta moderering på bloggen.

Det var riktigt lågt.................:mad:

Toppen