Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Själv undviker jag att handla Göteborg numera, för principens skull. Det blir Borås istället.
Varför ständigt klaga på politiker som vi själva har valt?
De flesta offrar all sin tid till dåligt betalt!
Det svaret är väl ganska enkelt. Dom gör ju inte som väljarna vill. Avgifterna i GBG röstades ju ner men likväl drog dom igång detta. Maktfullkomlighet är ordet för detta. Det är klart att folk då blir missnöjda med dessa & politikerföraktet är en realitet. Att dom har dåligt betalt tror du väl inte på själv? Det finns många sätt att sko sig. Det finns ingen som gör någonting gratis.
Bennie
Mors! Ni skall inte lita på autogiro. Jag har det på skatt husbil samt trängselskatt. Trodde det skulle fungera då vi åkte i april. Men icke sa Nicke! Det visar sig att har man ställt av husbilen över vintern så tas autogirot bort. Så det blev att betala separat nere i Europa det med xtra avgift på 100:- Det är ngt som transportstyrelsen har hittat på.
Det svaret är väl ganska enkelt. Dom gör ju inte som väljarna vill. Avgifterna i GBG röstades ju ner men likväl drog dom igång detta. Maktfullkomlighet är ordet för detta. Det är klart att folk då blir missnöjda med dessa & politikerföraktet är en realitet. Att dom har dåligt betalt tror du väl inte på själv? Det finns många sätt att sko sig. Det finns ingen som gör någonting gratis.
Bennie
Menar du att man måste ansöka om autogiro för trängselskatt varje gång som man ställer på bilen?
Att fordonsskatten inte påförs autogiro vid påställning visste jag men trängselskatten hade jag ingen aning om.
Orkar inte läsa igenom alla inlägg.
Men åkte genom GBG på E6:an i april. Idag kom en faktura på 9 kronor från Transportstyrelsen.
Vad håller vi på med ? Om vi skall finansiera förbifart GBG. så måste det till andra betalningsrutiner.Detta måste vara en förlustaffär.
Vad kostar administrationen?
Ha det
Är det så Knarrevik? Får vi det vi ha valt? Knappast tror jag.Varför ständigt klaga på politiker som vi själva har valt?
Är det så Knarrevik? Får vi det vi ha valt? Knappast tror jag.
Varför ständigt klaga på politiker som vi själva har valt?
Hur då? Kannerik. Vare sig vi vill eller inte. Demokrati betyder folket vilja. Inte Politikerns vilja. Vi väljer företrädare för vår vilja, sedan gör politikerna som det passar dem bäst och din och min röst är inget värd. Nu blev det tyvärr politik, men allt som rör oss är politik. Sedan må det gälla Husbilsägare eller vad du vill men allt är politik i slutändan. Jag tror att vi borde sluta här för att inte hamna i en politisk debatt som kanske inte hör till forumet.Vare sig vi vill eller inte!
Alternativen är inga nya vägar/broar eller kraftigt höjda fordonsskatter!
Jag tror inte att norrlänningen är intresserad av höjd fordonsskatt för tunnel i Göteborg?
------------------------------------------------
Kanske som äpplen och päron, men om jag inte har pengar till att bygga om huset till lite mera praktiskt och modernt utförande, så får jag vänta till jag själv på något sätt får råd med det , och inte stå utanför grinden med en avgiftsbössa för de som passerar på gatan utanför.
Har man inte råd med något får man vänta eller strunta i det så länge, hur gärna man än vill haaaa :wall:.
M.v.h. JANKRO.
Det är konstigt att vi har de politiker som vi har. Här finns ju så många som vet hur en slipsten skall dras så hade de bara engagerat sig politiskt så hade Sverige varit världens bästa land med världens starkaste ekonomi, världens bästa sjukvård, världens bästa kommunikationsnät och världens lyckligaste medborgare.