• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tp-Link MR600 får inte igång det nya kontantkortet

RoffeN

HBK Medlem
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Sliter mitt hår medans frugan undrar vad jag ”egentligen håller på med”

Jag har bytt kontantkort i vår TP-Link MR 600 och får inte igång det. Är utanför Hannover på väg söderut. Har fixat ett nytt kort till routern då det gamla slutat att fungera. Har registrerat det men får inte igång kopplingen till internet. Mottagningen är bra där vi är så det är inte det. Supporten är stängd till på måndag och jag har svårt med att vänta…
Någon som har en idé?

Bilagor

• IMG_0907.jpeg
    IMG_0907.jpeg
    1,3 MB · Visningar: 22

leifn

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
2053
Medlemskap
2025
Sliter mitt hår medans frugan undrar vad jag ”egentligen håller på med”

Jag har bytt kontantkort i vår TP-Link MR 600 och får inte igång det. Är utanför Hannover på väg söderut. Har fixat ett nytt kort till routern då det gamla slutat att fungera. Har registrerat det men får inte igång kopplingen till internet. Mottagningen är bra där vi är så det är inte det. Supporten är stängd till på måndag och jag har svårt med att vänta…
Någon som har en idé?
Kan vara samma fel som vi hade vid övervintringen i Spanien.Bytte sim i Tyskland o det fungerade inte.Enl Telenor inget fel från deras sida.Routern sade att inget sim kort sätt i.Fick övergå till reservrouter o teliaabb.som jag tagit med,det fungerade.Provade med jämna mellanrum i Spanien med samma resultat,inget sim kort sade routern.Läste någonstans att mr600 hade haft problem med sim hållaren om man bytte kort,så länge man inte bytte fungerade det.När vi kom hem lämnade jag in routern o fick en ny direkt,den nya här nanosim hållare den gamla hade Micro.Sen har det fungerat även med olika kort.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Kan vara samma fel som vi hade vid övervintringen i Spanien.Bytte sim i Tyskland o det fungerade inte.Enl Telenor inget fel från deras sida.Routern sade att inget sim kort sätt i.Fick övergå till reservrouter o teliaabb.som jag tagit med,det fungerade.Provade med jämna mellanrum i Spanien med samma resultat,inget sim kort sade routern.Läste någonstans att mr600 hade haft problem med sim hållaren om man bytte kort,så länge man inte bytte fungerade det.När vi kom hem lämnade jag in routern o fick en ny direkt,den nya här nanosim hållare den gamla hade Micro.Sen har det fungerat även med olika kort.
Kan ju också bero på detta

Kontantkort utomlands​

Självklart kan du använda ditt kontantkort utomlands, men tänk på att det fungerar olika beroende på vilket land du befinner dig i. För att ditt kontantkort ska fungera i utlandet måste du först ha ringt med det i Sverige.

Toppen