• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tp-Link MR600 får inte igång det nya kontantkortet

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Sliter mitt hår medans frugan undrar vad jag ”egentligen håller på med”

Jag har bytt kontantkort i vår TP-Link MR 600 och får inte igång det. Är utanför Hannover på väg söderut. Har fixat ett nytt kort till routern då det gamla slutat att fungera. Har registrerat det men får inte igång kopplingen till internet. Mottagningen är bra där vi är så det är inte det. Supporten är stängd till på måndag och jag har svårt med att vänta…
Någon som har en idé?
 

Bilagor

  • IMG_0907.jpeg
    IMG_0907.jpeg
    1,3 MB · Visningar: 22

Tommytwist

HBK Medlem
Inlägg
33
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
39448
Medlemskap
2025
Jag fick veta idag när mitt wifi bara la av och inte gick att ansluta till igen att leverantören, som använder telenors nät hade problem med datatrafiken men den har kommit igång igen.
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.325
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Bra fråga! Det vet jag inte vad det är eller hur man gör?
Som jag skrev tidigare,du kommer inte få igång kortet utomlands, läs Telenors hemsida.

Kontantkort utomlands​

Självklart kan du använda ditt kontantkort utomlands, men tänk på att det fungerar olika beroende på vilket land du befinner dig i. För att ditt kontantkort ska fungera i utlandet måste du först ha ringt med det i Sverige.
 

RoffeN

HBK Medlem
Inlägg
224
Kommun
Enköping
HBK-Nr
24821
Medlemskap
2025
Som jag skrev tidigare,du kommer inte få igång kortet utomlands, läs Telenors hemsida.

Kontantkort utomlands​

Självklart kan du använda ditt kontantkort utomlands, men tänk på att det fungerar olika beroende på vilket land du befinner dig i. För att ditt kontantkort ska fungera i utlandet måste du först ha ringt med det i Sverige.
Då har både vi och Telenor problem. Jag var nämligen in i deras butik och köpte kortet över disk. Förklarade till vad (endast surf och utomlands men inom EU) det skulle användas. Han tyckte att jag gjorde ett bra val men inte ett ord om att det skulle startas i Sverige.
Får ändå ringa deras support då jag laddat på för 150gb/30 dagar. Det kommer nu att gå upp i rök.
 
Toppen