Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Toppfart ? huvudsaken är väl att man slipper gå ur bilen i Kassel backarna![]()
Vi får väl hoppas att du inte försöker köra fort med den klumpen du har på din avatar, ha ha!
den köper jag Anders.
helt utanför tråden vill jag glädja mig själv att denna
Cadillac Fleetwood Brougham d'Elegance faktiskt vann 2:a pris i sin klass, vilket jag är stolt över. Så max 70 km/h och ca 100 mil/år njuter man av denna Black Lady
Här är alla resultat från bilutställningen - Ystad - Skånskan.se
http://d19xxe5sr76d91.cloudfront.net/se/car_images/813dae7a-46a5-4d2b-af14-049c25b6fd29.jpg
Vi får väl hoppas att du inte försöker köra fort med den klumpen du har på din avatar, ha ha!
den köper jag Anders.
helt utanför tråden vill jag glädja mig själv att denna
Cadillac Fleetwood Brougham d'Elegance faktiskt vann 2:a pris i sin klass, vilket jag är stolt över. Så max 70 km/h och ca 100 mil/år njuter man av denna Black Lady
Här är alla resultat från bilutställningen - Ystad - Skånskan.se
http://d19xxe5sr76d91.cloudfront.net/se/car_images/813dae7a-46a5-4d2b-af14-049c25b6fd29.jpg
PSSS:
Jag skäms att erkänna det, men jag har också en glidarbil. En Mercedes 300 ce (cupé) som är i mint condition och har absolut allt som gick att lasta på i utrustningsväg. Fast det som är unikt egentligen är att bilen aldrig har gått på vintern samt att den har endast gått 6000 mil sen ny.
Men skall jag KÖRA bil så får det bli denna . Fast skall den utnyttjas fullt ut så får sonen ta över! Jag vare sig törs eller kan inte köra den som den skall![]()
Hej Åke, du är helt rätt ute och det gäller oavsett fordon! Toppfarten på en enskild "bilindivid" påverkas liksom förbrukningen av bla följande;Luftmotståndet cW- värdet som man har mätt på olika personbilar verkar inte vara så intressant att känna till på husbilar. Förmodligen inte eftersom dom flesta kunder efterfrågar volym, bekvämlighet och utstrålning och inte toppfart.
/Åke
Tack för din pedagogiska förklaring Relax, intressant!
Känner mig tvungen att lägga till en bild till MC/Sportbilsparaden.
Köpte en BMW1150rt, 2004, efter div. Suzuki för att åka lite mera upprätt.
/Åke