• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

tomtom go

F

F.d. 25033

Guest
Hej sitter och planerar höstresan, startar på tisdag och drar neråt Tyskland ochItalien.
Är innehavare av en tomtom go, försöker förgäves att mata in GPS-kordinater, klarar
det inte. Vet någon om man kan ändra inställningar på gps;en. Positionen där jag befinner mig visas, men enbart adresser kan jag mata in. hälsar Morgan
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Sv: tomtom go

När Du har navigera till frame. är inte GPSpunkt ett av allternativen då.Det har jag för mej att det är på min. Men den är i garaget 1 mil bort.
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: tomtom go

När du har tryckt på "navigera till" får du fram en första sida med bl a adress, hem osv. Välj nästa sida med den blå pilen. På sidan två finner du gps-koordinater. Så är det. Hälsn/AndersW
 
F

F.d. 25033

Guest
Sv: tomtom go

gps- pilen på sid. lyser svagt. dsv. den är släkt, inget händer när man trycker på den
kan man uppdatera på något sätt? hälsn. Morgan
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: tomtom go

om jag minns rätt så har Tomtom version till och med 5 inte funktionen att knappa in koordinator som mål, version 6 är däremot kompletterat med denna funktionen
kolla vilken version av Tomtom du har i din TomtomGo
den "dimmade" ikonen som heter GPS-position tror jag används för att se var du är någonstans när du har signal från satelliterna, när symbolen är "dimmad" har du inte någon signal som gör att du kan bestämma din position
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25033

Guest
Sv: tomtom go

Jag anade det, tack för upplysningarna häls. Morgan
 
Toppen