• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TOMTOM 730T

F

F.d. 50012

Guest
Under inställningar i TOMTOM;en står det ungefär "vill du undvika HOV-fil" vad är det för fil?
En som frågat en massa förut :spinny:

Bertil
 
F

F.d. 50012

Guest
Sv: TOMTOM 730T

Tack för hjälpen, jag får väl se vad som händer när jag kommer till en Bussfil.

Bertil.
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: TOMTOM 730T

har också undrat, men inte lagt mer energi på det. Passa er dock för nya uppdateringen utav Tomtom Home til ldatorn. Jag uppdateriade min och kunde efter det inte hantera navigatorn via datorn. Stod bara något i stil med att denna funktion stöds inte ännu - vilket verkar underligt då den funkar i versionen innan som jag återinstallerade.
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: TOMTOM 730T

Jag har varit ute för samma sak med min TomTom 720, så akta er för senaste uppdateringen och se till att ni har en uppdaterad säkerhetskopia som ni kan återställa till.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: TOMTOM 730T

Bertil_J

Efter lite letande har jag hittat förklaringen :cool:

Buss- och lastbilsfiler (också kallade ”no-car
lanes”)


HOV filer – Särskilda filer för bussar, lastfordon

och personbilar med ett minsta antal medåkande



Uppgifterna står i en publickation under kapitlet; Filer för lastfordon



Kan vara läsvärt för oss alla masvis med regler och bestämelser både här och i utlandet står på Svenska






Rekomenderas:music-icon:


Gurra
 
Senast redigerad av en moderator:

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: TOMTOM 730T

Hej. Angående uppdatering med Home på Tom Tom, så är fenomenet känt att man inte kan styra sin GPS via datorn. Men man utlovar ny fil som ska åtgärda detta fenomen i nästa vecka.
Gäller att vänta med uppdatering ett tag alltså.
Mvh Tant Sture
 
F

F.d. 8653

Guest
Sv: TOMTOM 730T

Hej. Angående uppdatering med Home på Tom Tom, så är fenomenet känt att man inte kan styra sin GPS via datorn. Men man utlovar ny fil som ska åtgärda detta fenomen i nästa vecka.
Gäller att vänta med uppdatering ett tag alltså.
Mvh Tant Sture

Vad bra att veta. :)
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: TOMTOM 730T

Min funkar klanderfritt med styrning via datorn även efter uppgraderingen. Det är också en 730T. Fattar inget......:confused:

/Staffan
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.857
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: TOMTOM 730T

Ni som fick problem efter uppdateringen av TomTom 720 kanske kan använda den lösning som jag fick att fungera.
I TomTom Home
Välj Verktyg -> TomTom HOME Inställningar
Kryssa i rutan under Avancerat
x Informera mig om när betaversioner..........
Spara.

Då kommer det upp en ruta om man vill installera en ny version 2.6... och när man kört installationen så fungerar allt som vanligt igen.

Med den senaste uppdateringen och om man uppdaterar kartorna så får 720 samma funktiner som 730. Dvs IQ routes och filanvisningar.
 
Toppen