• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tomten är på väg

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Fick ett e-mail från tomten att han kommer till vårt vackra land i natt men han hade fått trassel med årets julklapp d.v.s. GPS-en. Han ville att vi hjälper honom att tala om i vilken kommun han landat i så i morgon får ni gå in under knappen "Veckans Tävling" och se hur han ser ut och sen ut och surfa in i på våra ställplatslistor och leta upp honom sen gå tillbaka och svara på frågan var han befinner sig. Problemet blir att vi får hjälpa honom varje dag fram till julafton. Men vad ni än gör så skriv inte i denna tråd var han befinner sig då ser ju alla som tävlar var han befinner sig och då kanske han återvänder hem igen.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Tomten är på väg

Vaknade i natt av att en tomte flög förbi i ett litet flygplan, är det någon som vet i vilken kommun han har landat i. Han är inte att lita på för hans GPS trasslar. Gå till knappen "Veckans Tävling" och deltag i tävlingen. Samt se vilka som hittade honom i går.

F

F.d. 58547

Guest

Postis hur kunde du veta att de som flyger detta plan ej kan GPS så bra men vi får hoppas att tomten kommer ändå./susanne

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Ja nu är han på gång igen det luktade tvåtaktsoja när han passerade nyligen. Tänk på att ni som tävlar om var tomten har landat att han har ett nytt fordon varje dag så ni inte lurar er av att han redan finns i en kommun, se i pratbubblan vilken dag han avser. Jag lämnar kvar tomten i de kommuner han har besökt för att de som letat och inte funnit honom skall se att han varit där. Tomten har en "liten" ledtråd i sig själv vart han är på väg om ni granskar bilden på honom.

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Ja, då är det bara att jaga vidare :spinny:

Vilken tur att man inte behöver husbilen för att jaga efter honom.
Men det är otroligt trevligt att besöka alla kommunerna
:snow-icon:

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Vad jag ser så är det inte många som hittat till att leta efter Tomten som Postis placerat i någon av landets kommuner.

Ni som går in och läser ledtrådarna, har sedan bara att gå in på "Husbilsplatser" där alla landets kommuner ligger och börja leta.

På vägen får man lite geografilektioner och se de fantastiska kartorna som Postis, Kingen & Kjell ritat !!

Hoppas jag möter många ute i våra kommuner som letar Tomte, dagens Tomte har jag redan hittat, men det blir nog en svår nöt att knäcka i morgon. .....

:snow-icon:

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Jag har hört ryktesvägen att tomten tankade i natt sin nya husbil på en bensintapp i mellansverige det tyder på att han är på väg mot Götaland någonstans, eftersom han byter fordon varje dag så kanske man skall leta efter var man byter husbilar men det gör man ju i nästan i alla kommuner, ja jag vet naturligtvis inte det var bara en tanke.....

H

hianders

Guest

Snälla! En liten ledtråd till så jag kommer på svaret!:santa1:

fru hianders

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Nej....Tävlingen ligger under knappen "Veckans Tävling" och det går ut på att leta i kommunerna under husbildplatser var tomten är och han har varit i Jönköping,Linköping, Skellefteå och nu är han i......... Om ni tittar så är bilden kvar i de kommunerna han redan besökt med respektive fordon, ja ja så fungerar den tävlingen.

F

F.d. 58547

Guest

Han har mycket att göra för han åker långa sträckor har jag förstått.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Ja i dag är det Julafton och är det då man skall vara extra, snäll förr i tiden var man så snäll att man ställde ut gröt till tomten och "desarmerade" råttfällorna under julnatten mm. Men ledtråd till "tomteresan" är att från Örkelljunga så gick det trögt uppför Hallandsåsen.............det hördes ett samtal i ojudet från den nya maskinen att tomten sa till sin kompis: Vi hinner aldrig till festen..............eller sa han fästningen.......??

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Ja Tomten tackar för sig i år och hoppas att få återkomma nästa jul i någon form av tävling. En liten sammanfattning av deltagande i tävlingen är med reservatoin för rätt sammanräkning:
Kingen.................................5
Eva & Hasse 9 ......................5
Carina 6 ..............................5
Ingela & Kenth .....................5
alfire....................................5
hianders 145.........................4
Åke o Wania 65.....................2
Perlena.................................2
Birgitta & Uffe........................2
Torotor.................................2
Michael og Marianne 788.........1
Ragge 358.............................1
Birgitta o Lennart....................1
Rimagy..................................1
Marie o Rolf...........................1

Nu är det så att ett prelimenärt pris till vinnaren är skänkt av Ragge 358. En liten flygtur med Ragge över Ragglanda och Landsjön men dock är det så att "flygvikten" avgör så lättast av de som svarat 5 ggr är ju då vinnaren (godkänd vikt avgörs av piloten) och första priset är även direkt utbytbart mot ett bad i Landsjön vid Årsmötet.
allatomtar.jpg

Toppen