Jag är övertygad om att Lisa tolkar rätt.Jag har frågat en Lisa i Stockholm och hon sa att de mäter från hjulets centrum framåt eller bakåt.
Dvs det spelar ingen roll om du har 2m överhäng om bakhjulen bara står på rätt sida av skylten.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Jag är övertygad om att Lisa tolkar rätt.Jag har frågat en Lisa i Stockholm och hon sa att de mäter från hjulets centrum framåt eller bakåt.
Dvs det spelar ingen roll om du har 2m överhäng om bakhjulen bara står på rätt sida av skylten.
Jag är övertygad om att Lisa tolkar rätt.
Ledsen om jag hade fel under hela den tid jag jobbade som trafikingenjör och när jag var arbetsledare för parkeringsvakt er.Jag kan tänka mej att en lapplisa tolkar det så, men jag tror knappast att en domstol skulle tycka detsamma, byt ut Sprintern mot en rejäl husbil
med 3-4 meters överhäng så förstår man ju att en sådan tolkning blir ganska absurd.
Ledsen om jag hade fel under hela den tid jag jobbade som trafikingenjör och när jag var arbetsledare för parkeringsvakt er.
I bland är lagen absurd när man betraktar den i ett verklighetsperspektiv.Låter fortfarande som en ganska absurd, och som jag tycker felaktig tolkning, då blir ju det utrymmet som man vill skydda mot parkering fyllt av
3-4m bil (i mitt exempel) men liknande galenskaper har man ju sett i andra sammanhang.
Det var den bästa kommentaren enligt mig.Jag tänker på den undantag som tillåter köra tunga lastbilar med B-kort bara att dom är registrerade som PB2 ..oavsett vad det står på reg.papper så är dom fortfarande tunga lastbilarI bland är lagen absurd när man betraktar den i ett verklighetsperspektiv.
Nu är det ju ingen naturlag som avgör att ett fordon med totalvikt 3600kg är svårare att köra än ett med totalvikt 3400kgDet var den bästa kommentaren enligt mig.Jag tänker på den undantag som tillåter köra tunga lastbilar med B-kort bara att dom är registrerade som PB2 ..oavsett vad det står på reg.papper så är dom fortfarande tunga lastbilar