Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Läs på flaskan/burken, det står där.Under min bortavaro har jag tyvärr glömt hur man gör med vätskan. Man häller väl först i
från början sanervätskan men hur mycket?
Även vi gör som på vissa ställen utomlands, lägger pappret i en påse. No problema!
Är pappret upplöst till en vätska så är det inga problem att tömma.
Jag gjorde ett upplöslighetstest av olika toapapper (högst ovenskapligt) jag lade helt enkelt provbitar i olika behållare, allt var likt, pappersstorlek, vattenmängd, bakteriekoncentration osv.
Det visade sig att det lättlösliga pappret löstes upp nästan dubbelt så fort som det näst bästa av de andra. Nästa prov gjordes med lättare skakningar för att simulera en HB under färd och då var skillnaden ändå större.
Något annat som stack ut var toapapper på returfiber, detta var rejält svårlösligt och de som använder sådant lär vid tillfällen få problem.
Som sagt tidigare, allt var helt ovetenskapligt, det var bara ett enkelt prov och någon annan som gjort liknande prov kan ha fått ett annat utfall om förutsättningarna avvikit något.
Jag blev i alla fall själv övertygad om att använda lättlösligt papper och det fungerar lika bra om det är köpt på Biltema.
Jag gjorde också ett test enklare än ditt men ändå, jämförde Thetford, Lambi och Floralys som fick stå i vanligt vatten med lite lätt omrörning då och då, och jag kunde inte fastställa någon skillnad i lösbarhet varken efter kort (2tim) eller lång (2dagar) tid.