Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag tror att du inte har tagit bort luckan som sitter ovanför spjället. Luckan är till för om du ska förvara kassetten någonstans. Luckan skjuts åt sidan.Jag har en sån toalett som bilden fast en lite äldre modell Jag hittade ingen bild som passade men ni fattar ju vad jag menar.
Problemet är att när man vrider för att spola så öppnas inte den luckan i botten den öppnar bara till 50 %. Går det att fixa själv eller måste man köpa en ny kassett?Visa bilaga 224257
kanske bara har fastnat prova med rengöring med såpvatten, annars finns det det reservdelar ,Jag har en sån toalett som bilden fast en lite äldre modell Jag hittade ingen bild som passade men ni fattar ju vad jag menar.
Problemet är att när man vrider för att spola så öppnas inte den luckan i botten den öppnar bara till 50 %. Går det att fixa själv eller måste man köpa en ny kassett?Visa bilaga 224257
Jag tror att du inte har tagit bort luckan som sitter ovanför spjället. Luckan är till för om du ska förvara kassetten någonstans. Luckan skjuts åt sidan.luckan öppnas automatiskt när man skuter in kasetten,
Skumt, blev mer text i mitt inlägg. Sista raden är inget som jag har skrivit.
Ja delar finns även om intresset kanske avtar på campingfirmor. Det tillverkas inte längre nya kompletta toaletter, fast de hängde med länge. Delar finns fortfarande och troligen/förhoppningsvis ett bra tag till, för det måste finnas hundratusentals toaletter kvar i lite äldre bilar Europa runt.Selv om selve toalettmodellen ikke lenger selges må det da være mulig å få tak i reservedeler? Jeg har selv C2-varianten i min bil.
Tack allihopa för tips och råd. Om jag öppnar och stänger luckan genom att vrida på vredet typ tio gånger då öppnar den liksom ibland 50 % ibland 75 % ibland 90 % ibland 40 %. Det känns som att det är något som kärvar bara och måste smörjas upp.se efter om öppningsmekanismen står i stängt läge inne på toan innan du skjuter in kassetten.
Hur menar du måste jag öppna själva kassetten och fixa någonting inuti den? Skulle vara bra om det fanns någon Youtube video om dettaJa eller att det blivit slitet i något hål till en arm eller länk.
Men då kan det ju finnas möjlighet till reparation men lödkolven för att sedan borra eller fila ett
nytt hål om det är plastdetaljer.
Kom dock i håg att ha bra ventilation.
Men om du har kassetten lös och vrider på det vredet. Öppnar skivan bra då, eller funkar det dåligt då med, i så fall ligger ju glappet inne i själva kassetten ??Tack allihopa för tips och råd. Om jag öppnar och stänger luckan genom att vrida på vredet typ tio gånger då öppnar den liksom ibland 50 % ibland 75 % ibland 90 % ibland 40 %. Det känns som att det är något som kärvar bara och måste smörjas upp.