• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips på Scooter för 2 vuxna

F

F.d. 1074

Guest
Sv: Tips på Scooter för 2 vuxna

Hejsan!

Vi tänkte skaffa en scooter tills nästa säsong och skulle behöva lite tips på en bra scooter som ska orka med 2st vuxna och ha en liten packbox bak.

Hej vi har en Lifan 125 kub en kines för 2 personer med packbox som vi kommer att sälja, den har gått 70 mil en -05 så det har inte blivit många mil den är som ny, vi har kommit över en 250 kub till ett kanonpris kunde bara inte låta bli att köpa den.
hör av er om ni är intresserade så skickar jag en bild

Bo i Bil

HBK Medlem
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2025

[Hej!

Är det ingen som har erfarenhet av Baotien EU-moped?
Den har varit den mest sålda i Sverige sedan 2003, detta är väl en moped tillverkad i Kina?
Om den skulle vara så dålig som kinesiska produkter beskrivs i vissa inlägg, så är det förvånande att den fortfarande köps?

Tacksam för kommentarer av ägare till Baotien moped.

MVH
Bosse

Hej.
Jag har en Baotian BT 125t-2 Sport, årsmodell 2008 som vi använder när vi är ute med husbilen.
Den har nu rullat 2480km ock vi har använt den i Kroatiens värme o Sveriges kyla helt utan några som helst problem. Den är mycket bra att köra med 2 st på, jag kan inte säga annat än jag är väldigt nöjd med den, den går väldigt tyst efter som det är en fyrtaktare med katalysator.
Man kan inte säga att allt som kommer från Kina är kass för nästan allt tillverkas numera i Kina snart även VOLVO !!!!!
Det är ju en billig scooter, kostade bara 7500 kr ink toppbox, så då kan man inte begära superkvalite.
Mvh Bosse:mcride:

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Vi har en Gilera Runner EU. Perfekt att åka två på eftersom den är bygd som lätt MC. Lite tung men det har man igen när man åker på den. Ca 100kg.
För att få in den i vår bil får jag ta bort kåpa och speglar. Sen måste framgaffeln dras ihop med ett spännband.
2 taktare men det har sina fördelar eftersom effekten blir rappare och speciellt med dragen plugg.....

Här pratar vi kvallitet med skivbroms bak o fram. Hydralisk givetvis.
Vad har du för höjd med speglarna på? respektive utan speglar?

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Nu har jag varit ute o kollat. Svårt med måtten exakt men här är dom i ca.

Med speglar 125cm
Med kåpa 121cm
Utan kåpa 117cm

F

F.d. 1074

Guest

Hej vi har en Lifan 125 kub en kines för 2 personer med packbox som vi kommer att sälja, den har gått 70 mil en -05 så det har inte blivit många mil den är som ny, vi har kommit över en 250 kub till ett kanonpris kunde bara inte låta bli att köpa den.
hör av er om ni är intresserade så skickar jag en bild

NU ÄR DEN SÅLD

F

F.d. 25197

Guest

Hur gör ni med vikten? En Coral 670Sl väger ju redan 3100kg ca och med lite tillbehör som AC för bodelen, markis, cykelställ osv har man ju ungefär 200kg kvar att packa för?

Vi har beställt en Adriatik 660 SL delvis med anledning av att den väger 3001 kg i jämförelse med 670 SL som väger 3071 kg. Högsta totalvikt 3500 kg för båda. Viktskillnaden är nästan en scooter. Skall man ha scooter i garaget så skall man observera att 670 SL endast har 1.05 m i garagehöjd mot 1.17 m i 660 SL. Dessutom finns det separat duschutrymme i 660 SL, vilket avgjorde vårt val. Nackdelen är att den har ett mindre kylskåp.

F

F.d. 25197

Guest

Vi har beställt en Adriatik 660 SL delvis för att den väger 3001 kg istället för 3075 kg som 670 SL, nästan en scooter i viktskillnad! Dessutom är lasthöjd och lucka till garaget 1.17 m istället för som 1.05 m i 670 SL, viktiga cm. I 660 SL får man dessutom separat dusch, vilket var en viktig sak för oss. Tyvärr har den ett mindre kylskåp och inte vinkelkök, men det får vi stå ut med.

F

F.d. 53061

Guest

Hejsan!

Vi tänkte skaffa en scooter tills nästa säsong och skulle behöva lite tips på en bra scooter som ska orka med 2st vuxna och ha en liten packbox bak.

Hej san kolla under rubriken i väntan på våren. Den scotern är perfekt att åka två
på stora hjul billig i bränsle kul att åka på.
Markko. :cat:

F

F.d. 25197

Guest

Tack den verkar trevlig. Vilket märke, pris, vikt, höjd, bredd. Vore tacksam om du har lite uppgifter.

F

F.d. 53061

Guest

Det är en honda 125 anf innova årsmodell 08 pris ca 20000 kr
Vikt 105 kg höjd utan speglar ca 1.18 m.
Det finns några stycken på blocket. 07 eller nyare sitter det insprutning på drar ca 02dl per mil
Man kan säkert dra ner fram gaffeln litegrann så blir den lite lägre.
Markko :cat:

Bosse

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021

Hej!

Det är en skoter som vi kan tänka oss att köpa, du säjer att du betalt 20000 kr för en -08, är det en begagnad du köpt eller finns det nya 08:eek:r kvar som man kan köpa?

Mvh

Bosse

F

F.d. 53061

Guest

Hej bosse den är begaganad jag köpte av en mc handlare som hadde den själv ett tag ock åkte på den har bara gått 300 mil. Det är 3 års garanti kvar på den.
Det finns några på blocket som bara gått lite en ny idag kostar närmare 30000 tusen.
men du kan säkert hitta en begagnad billigare.

Bosse

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021

Hej bosse den är begaganad jag köpte av en mc handlare som hadde den själv ett tag ock åkte på den har bara gått 300 mil. Det är 3 års garanti kvar på den.
Det finns några på blocket som bara gått lite en ny idag kostar närmare 30000 tusen.
men du kan säkert hitta en begagnad billigare.

Tack!

Nu har vi också hittat en likadan, årsmodell 2008 som gått 100 mil pris 19900 kr.

Den verkar mycket bra o praktisk, och dessutom Hondakvalite med 5 års garanti.

Tack för tipset!

Bosse

F

F.d. 53061

Guest

Va bra då kanske vi ses i sommar när vi är ute ock åker på dom
vilken färg blev det på eran det finns ju några att välja på.
Ock hoppas att ni blir nöjda med den.
Markko

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

[Hej!

Är det ingen som har erfarenhet av Baotien EU-moped?
Den har varit den mest sålda i Sverige sedan 2003, detta är väl en moped tillverkad i Kina?
Om den skulle vara så dålig som kinesiska produkter beskrivs i vissa inlägg, så är det förvånande att den fortfarande köps?

Tacksam för kommentarer av ägare till Baotien moped.

MVH
Bosse

Jag har en Bautian 4-takts EU-moped med katalysator som jag tuffar runt i grannskapet med. Jag har haft den i 5 år, och bara behövt byta batteri. Den går 5 mil på en liter soppa. Inga övriga problem. Enl. obekräftade uppgifter har den licenstillverkad motor och kraftöverföring från Yamaha.
Se bara till att du får 12 tums hjul. 10 tums hjul ger problem på dåliga (grus) vägar.
Kan rekommenderas. Tar man bort en skruv i förgasaren och höjer bränslenålen 2 hack så gör den lätt 60 knutar. OBS olagligt men skoj.

Toppen