Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har köpt via cc.Återkoppla gärna när du har installerat och testat.
Har du köpt det via cc?
/Göran
Ge dig!Grejen är att du kan ju inte testa det. Du gör din installation och provar dom utlovade funktionerna, och det är ju klart som korvspad att det kommer att fungera. Och du är nöjd och rekommenderar detta larm till andra vilsna själar. Jag fattar att du gjort en marknadsundersökning och valt ut en produkt som du tror på. Och så kommer jag och dömer ut detta. Jag tycker själv att jag gör en välgärning och höjer varningsflagg för dessa trådlösa larm. För marknadskrafterna är stora här då det handlar om mycket pengar.
Här är ett exempel på någon som varit nöjd tills man fick inbrott Störsändare slår ut villalarm - P4 Kronoberg
Har inget fabrikat att rekommendera men typ av larm har jag erfarenhet av. Det skall vara ett trådbundet skal-larm till alla dörrar och luckor inkl. motorhuv och bodelsfönster. En rörelsesensor inuti husbilen som kan stängas av under egen vistelse i den. Kraftiga sirener såväl invändigt som utvändigt som tjuter vid inbrott. Manövreringen av larmet skall vara skiljt från husbilens ordinarie låssystem.Hej
Jag skulle vilja ha tips husbilslarm.
Är det någon som har erfarenhet/åsikter om Avara larm eller det larm man kan köpa via caravan club?
/Göran
+ SMS när larmet går + ett larm som bevakar det första larmet, en sk försåts-minering.Har inget fabrikat att rekommendera men typ av larm har jag erfarenhet av. Det skall vara ett trådbundet skal-larm till alla dörrar och luckor inkl. motorhuv och bodelsfönster. En rörelsesensor inuti husbilen som kan stängas av under egen vistelse i den. Kraftiga sirener såväl invändigt som utvändigt som tjuter vid inbrott. Manövreringen av larmet skall vara skiljt från husbilens ordinarie låssystem.
Hej!Återkoppla gärna när du har installerat och testat.
Har du köpt det via cc?
/Göran
Har Kombi gard HE77 alarm mycket nöjd.Hej
Jag skulle vilja ha tips husbilslarm.
Är det någon som har erfarenhet/åsikter om Avara larm eller det larm man kan köpa via caravan club?
/Göran
Det är svårt att hindra någon som verkligen vill och kan ta sig in i husbilen. Men ett larm oavsett funktion, (Trådat eller trådlöst) avskräcker nog en hel del ändå.Då tråden börjar med en fråga om ett trådlöst larm och det i flera inlägg skrivs om olika trådlösa larm så känner jag att jag måste göra ett inlägg. Det som händer är att någon har köpt eller skall köpa ett trådlöst larm och är så nöjda med sin installation. Och har inte kunskapen om hur det ligger till med buset, eller kan veta om det men skrivet inget om det. Och då blir ännu fler lurade i denna fälla. Någon kanske har synpunkter på mina länkar och är tvivlande på vad där står, är det verkligen sant. Jo det är sant och till och med så illa att en myndighet som Elsäkerhetsverket skriver och beskrivet det som en samhällsfara.
Nej, vi har förstått ditt budskap men vi har tagit våra beslut.Min information verkar vara helt meningslös, det är därför jag får skriva flertal inlägg. "(Trådat eller trådlöst) avskräcker nog" Det trådlösa larmet gör ingenting alls. Här förklara Robert Aschberg Så enkelt är det att slå ut ett hemlarm ser nu att den ligger som låst artikel.
OkejDet var inte till dig Peter. Jag vet att du har förstått för vi har ju dragit detta nyligen i en annan tråd också. Jag har ju klippt ut texten som är i kursiverad stil som Knazig skrev. Så mitt inlägg 32 gäller inlägg 31.
Hej min fråga gällde inte trådlösa larm utan larm i allmänhet.Då tråden börjar med en fråga om ett trådlöst larm och det i flera inlägg skrivs om olika trådlösa larm så känner jag att jag måste göra ett inlägg. Det som händer är att någon har köpt eller skall köpa ett trådlöst larm och är så nöjda med sin installation. Och har inte kunskapen om hur det ligger till med buset, eller kan veta om det men skrivet inget om det. Och då blir ännu fler lurade i denna fälla. Någon kanske har synpunkter på mina länkar och är tvivlande på vad där står, är det verkligen sant. Jo det är sant och till och med så illa att en myndighet som Elsäkerhetsverket skriver och beskrivet det som en samhällsfara.
Enda gången den har fellarmat var när en sensor släppte vid ett fönster. Sen har man ju glömt att stänga av när jag öppnat bodelsdören, halvt döv blir man ju då. Sirenen sitter vid dörrenJag hade också ett Viking trådlöst i en Camper, jag var inte speciellt nöjd med det.
Visst larmade det när det skulle, och skickade sms, men även när det inte skulle, hade invändig siren, så det kostade lite hörsel varje gång