• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips för campare.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Tips för campare.

Å jag tycker att avföring på porslinsfat får mej att tappa aptiten :-(

...kan nog tycka att det hade varit lite otäckt på engångstallrikar också. Därför använder vi oftast toan, men tycke och smak är ju olika! :cool:

:-/<rister

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2025

Dessa fina papperstallriks hållare finns svarta, rosa och gröna. Kan verkligen rekommendera dom när man vill undvika mkt disk. Dom gör att tallriken blir stadig och inte blåser iväg. Toppen inköpta på Ica Maxi.

Finns den modellen för djupa tallrikar också ?
Någon som vet ?

(djupa tallrikar används flitigt när jag är ute med ungarna)

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023

Vi har också köpt dessa. Kanonbra! Varför skall man hålla på och diska i onödan och göra åt en massa vatten. Vi är väl ute med våra husbilar för att komma bort från vardagslivet. Diska är något så vansinnigt tråkigt! Vi skall väl ha det så bekvämt som möjligt. För övrigt så tillagar vi aldrig någon mat i bilen. Det har vi gjort hemma och sedan frusit in. Vi tar med oss kanske två eller tre rätter i bilens frys. Detta har vi som reservmat om vi inte hittar någon restaurang.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Vi tycker att det är trivsamt både att laga mat och äta i husbilen. Ofta dagens höjdpunkt! Och diskandet är inget tungt arbete och inte heller går det mycket vatten om man organiserar och torkar av före (klokt att göra om man vill slippa lukt från gråvattentanken).

Visst kan det vara praktiskt att ha med några mer eller mindre färdiga rätter hemifrån, men på en längre tur blir detta marginellt. Ofta är vi på fisketur med bilen och då är det självklart att det är fångsten vi äter!

Något enstaka restaurangbesök står jag ut med vid utlandsresor men föredrar att botanisera på marknader och i mataffärer, man behöver inte komma ssk långt söderöver förrän man blir överväldigad av utbudet.

Jag fortsätter helst med en riktig och stadig tallrik (och glas) till middagsmaten, men joughurten till mina lunchmackor har jag inget emot att dricka ur engångsglas. Och skål på er!

aake

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023

De är tur att vi alla är olika. Skönt att slippa ifrån vardagliga sysslor när man är på semester tycker vi. Både min fru och jag är riktiga hejare på att laga mat i vanliga fall. Fiskar gör jag så ofta jag kommer åt. Skulle vi leva på den fångst jag får så lär vi få gå hungriga!
:twitcy:

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Hitta dom men, neongröna varianten fanns bara kvar.:(

Vill inte att det ska se ut som lekis är ute på picknic, så jag får jaga vidare för dom svarta.

Nästa gång ni kommer på ett smart tips skicka mig ett pm några dagar innan ni tänker publicera det här på hemsidan, då hinner jag inhandla det först..:D

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Jag hoppas slippa bli bjuden av någon som har dessa hållare.
Tänk att äta på en solkig illaluktande hållare från tidigare måltider.
Disk ska man ju slippa?
//Arne

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Hur gick det med hållaren efter kräftskiva, surströming och grillbiten?
Slapp man att diska dessa efter måltiderna eller vore det bättre med melamin/porslin-tallrik?
Hur gick det med papperstallriken när man skar kött. Vad jag tror utan belägg så gick papperstallriken sönder vid hållarens rillor(mönster).
Tacksam för svar.
//Arne B

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Gick utmärkt behöll maten på tallriken = inget kladd. Minsta barnbarnets blev lite kladd på kanten togs lätt bort med hushållspapper. Sen gör vi faktiskt så att vi använder dom mest till oss själva, bjuder vi in gäster på mat används "fintallrikarna". :yes::wub:

Toppen