• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tips för campare.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Tips för campare.

Verkar vara smarta prylar. I HBK campar vi ju inte men passar ju bra även på altanen då kräftkalaset börjar.
:rolleyes:
Vadå campar inte HBK:are ? Vi campar med husbilen och sitter under markisen och äter på våra fina papperstallrikar. Anser att vi alla är campare husbilsåkare, husvagnsåkare samt tältade.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Självklart är vi alla campare Gunilla. Bry dig inte om Alve, han bara tetas! :) Kanonbra tips förresten. Hur ofta har man inte sölat ner för att papperstallriken vikt sig. Hustrun har sagt att lösningen är ta mindre portioner men det här är mycket mer praktiskt!

:-/<rister

F

F.d. 29925

Guest

Skulle aldrig komma in i varken huset eller husbilen, men visst verka det praktiskt för de som avskyr disk.:)

(Förresten ,det värsta jag vet är att få öl i plastmugg. Bara så ni vet):)

Arne B

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
11633
Medlemskap
2025

Blir inte hållaren disk? En papperstallrik blöder oftast igenom.
En slät tallrik är lättare att få ren!

F

F.d. 55328

Guest

Om maten kommer på plast, porslin eller papper spelar ingen roll, fast lite miljömedveten börjar jag bli så jag undviker engångsplasttallrikar. Tanken att undvika engångsmuggar i plast är ännu avlägsen. Om muggen innehåller öl, vin eller sprit spelar ingen större roll. Kaffe vill jag dricka ur porslinsmugg för att inte bränna mig. Tipset om tallrikshållarna var bra och jag ska försöka inhandla sådana om min Ica handlare har dem.

F

F.d. 52919

Guest

Vi äter också på papperstallrik (har också köpt hållare) hemma äter vi på finporslin!

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Dessa fina papperstallriks hållare finns svarta, rosa och gröna. Kan verkligen rekommendera dom när man vill undvika mkt disk. Dom gör att tallriken blir stadig och inte blåser iväg. Toppen inköpta på Ica Maxi.

Vi har de här också och är helnöjda, varför hålla på att diska i onödan.

//Tommy

Toppen