• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Till Växjö - igen .....

F

F.d. 3581

Guest
Nu kl 18.00 idag bär det av med husisen till Växjö igen för tredje gången under loppet av två veckor.
Garaget är ånyo fullastat med dotterns pick o pack för att flytta in i sin lilla nyinköpta etta på Österleden 52.

Vi lär väl anlända vid pass 21-tiden, för att lasta ur det viktigaste som kanin o morötter.
Lena o Leif, inatt håller jag o vovven ett vakande öga på er Euramobil, för jag har tänkt stå bakom den om det finns plats - där vid fotbollsplanen....
Barnet skall börja sjuksköterskeutbildning i Växjö i början av september, och flyger nu ur boet...

Mvh
Dag
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Till Växjö - igen .....

Ett stort steg i livet, både för dig och din dotter!
 

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: Till Växjö - igen .....

hur har det blivit med växjö nu ?
de låg ju tillsammans med borgholm i täten som sveriges husbils-fientligaste komun för nåt år sen....
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Till Växjö - igen .....

Leffe. sekreterare bor ju där så han har säkert lobbat in nåt hos de höga vedbodörrarna.

Jag chansar inatt och ställer mig bakom HBK-17

ds
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Till Växjö - igen .....

Ni är hjärtligt välkomna, akta er bara för mannen som har huset mittemot Katedralsskolan (huset med parkeringsförbudsskylten på grinden) han är inte att leka med och han gillar inte husbilar.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Till Växjö - igen .....

Tack för tipset, Leffe.

Jag får väl bussa varghunden på honom..... skall se till att vovven är hungrig när vi kommer fram

ds
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Till Växjö - igen .....

hur har det blivit med växjö nu ?
de låg ju tillsammans med borgholm i täten som sveriges husbils-fientligaste komun för nåt år sen....

Vill minnas att jag såg skyltar med husbilsparkering någonstans ganska centralt i stan när vi var igenom i slutet av förra sommaren. Hade inte tid att stanna och se efter med noggranhet. Någon annan kan kaske bekräfta eller dementera!

Häls essoJ
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Till Växjö - igen .....

Hej, då
nu åker vi mot Växjö, via Halmstad.

Tack för era inlägg..

Dag o Fia
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Till Växjö - igen .....

Dag, jag kör förbi och väcker dig när jag kör till jobbet i morgon bittida (tidigt eftersom jag tänker sluta tidigt).

Hoppas att inte vovven får "föroreningar" i tänderna.
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Till Växjö - igen .....

esso,

Helt korrekt. den husbils(/husvagns)platsen ligger vid Norra Esplanaden.

När jag gjorde utskicket till Växjö kommun så uppdrogs det till en befattningshavare att peka ut ställplatser, jag har dock inte fått svar ännu. När de svarat så kommer ni att kunna läsa det under forumet "Husbilsplatser".

Många kommuner har meddelat att det går att tömma grå- och svartvatten vid deras reningsverk, det kommer också att kompletteras under forumet "Husbilsplatser" när jag hinner. Det här är ju en fritidssyssla men det skulle utan problem kunna fungera på heltid om någon vore villig att bistå med ett appanage.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Till Växjö - igen .....

Hej, Leif
Nu är jag tillbaka i Kba igen.
Det fanns plats på dotterns HSB-parkering på österleden - dubbla platser - så jag flyttade inte på mig till fotbollsplanen....

Orken tog plötsligt slut så jag valde att övernatta hos HSB trots oljudet från österleden.

Ha de ....
Mvh
Dag
 
Toppen