Klaga inte! Du har för någon dag sedan tjänat in multum på garaget i Bulgarien!
Julian
Det var väl inga sparade pengar... Detta var bissnis..... De tom fick mer än 10% i driks ..
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Klaga inte! Du har för någon dag sedan tjänat in multum på garaget i Bulgarien!
Julian
Kanske så enkelt som däckseperation. Kolla efter en bula på däcken. Den kärran har väl inte åkt så många mil på ett par dygn som nu . Blir mer o mer flap flap eller obalans.
Hur många mil va d ?Inte denna gång.. Ljudet försvann ju när jag kom in på en annan typ av asfalt....
Nä sist jag körde långt var när jag körde ifrån Pireus till Dakla i W. S..... Och sen tillbaka
Flappa på hemot nu då så man får sova nån gång
Hur många mil va d ?
Glöm inte skicka in en kopia på registreringsbeviset,annars blir det ännu dyrare.Vi anländer till Österrike på fm.... gränspolisen frågar efter mitt pass.... och säger sen... skall du köra transit igenom Österrike?.... Ja .... och så får jag tillbaka passet... och bilens papper, sen säger han du kan köra..... så jag kör direkt.... men kommer snabbt på att jag måste ändra på Gps:en..... och sån tur jag har så är där en bensinstation precis efter övergången, kör in där och hittar en parkering.... jag programerar in nu reseväg genom Österrike... går ut och kollar så allt ser ok ut med bilen och scooter där bak och skall precis hoppa in i bilen.... när jag får syn på ett Western union "låda" ....som visserligen är stängd, men här kom tanken på vägskatten.... herre gud tänkte jag så lätt det var att bara köra iväg,
Jag har fått många fina tips i en annan tråd om vägskatt i Österrike.... men allt är som borta i mitt huvud nu...... men jag står ju på en parkering vid bensinmacken så jag går in och pratar med dem.... han vill först sälja mig ett "klistermärke" och så säger han det är upp till 3.5 ton.... här känner jag direkt köp det .... men lugnar mig lite.... och säger att bilen är på 4.5ton.... då måste du har en elektronisk go dosa.... okey vad kostar det .... 100.-€..... hur många axlar har din bil.... 3 st.... då blir det 104.-€.... shiit ju mer jag pratar här ju dyrare blir det tänker jag.... och så börja han förbereda för betalningen.... när jag samtidigt säger det är den dyraste mil kostnad jag någonsin varit med om, inte konstigt att jag har undvikit Österrike, 17 mil till Tjeckien kostar 104.-€........ oj vänta lite jag trodde att du skulle köra till tyskland, skall du till Prag... så kostar det bara 80.-€..... killen ställer in Go.... och säger du behöver nu bara klistra fast den i framrutan sen är det bara att köra.....
Runt Wien är det mycket vägbyggen.... och självklart hamnade jag fel... men det var under 1 mil att komma tillbaka... Väl ifån Wien så smalnar vägen till en filig... Och jag kan inte låta bli att känna mig "lurad"..
I byn Kleinhaugsdorf ligger gränsövergången.. Just nu är här en tillfällig gränsstation... Poliserna önska mig lycka till.... Och så ler alla..... Den tjeckiska gränsstation är också en tillfällig station... De vill se mina papper och så säger de på mycket dåligt engelska att gränsen är stäng... Skall jag köra transit så måste svenska ambassaden skriva ett dokument om vad mitt syfte med att åka in i landet är...
De vill ha en kopia... Jag förklarar att jag har ingen skrivare i bilen... Och efter en stund förklarande godkänner de en elektronisk kopia.
Så nu var det bara att vända tillbaka till Österrike... Poliserna ler och säger släppte de inte in dig... Jag blir hänvisad till en parkering där jag kan stanna till att börja med över natten.... Sen ringer jag UD.... Förklarar min situation och vad jag behöver.... 20 min senare har jag det som ett e-mail...
Läser igenom dokumentet och ser att där är flera fel.... Fel datum.. Och fel klockslag när jag tänker korsa gränserna.... Ringer till UD igen... Och förklarar, vi skall se vad som blev fel säger de....
Tiden går och inget hör jag från UD.... Men ungf. 19.30 lokal tid ringer de.... Vi ser att det blev ett missförstånd mellan mig och min kollega.. Vi kommer att sända dig ett nytt i kväll.
Och under tiden jag avslutar denna dag så kom det nya dokument
Så nu är det bara att hålla tummarna så jag kommer in i Tjeckien i morgon.......
När vi fixade vår GoBox i höstas vid ankomst till Österrike tog de kopia på reg.beviset så vi behövde inte skicka in något.Glöm inte skicka in en kopia på registreringsbeviset,annars blir det ännu dyrare.
Det står nog i det finstilta du fick med boxen,har för mig att du har 14dagar på dig att skicka in.