• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tidningsställ????

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Jag saknar en sak i bilen, nämligen ett bra lättillgängligt tidningsställ. Någon som har tips på sådant? Helst väggmonterat.
2.gif
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Tidningsställ????

Jag har sett att många har köpt en slags nätficka som är resår i, fästs med fyra skruv, den verkar väldigt fiffig, man kan lägga rätt många tidningar i en sån, kolla med husbilsåterförsäljare/tillbehör om dom har!
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Sv: Tidningsställ????

Vanliga tidskriftsamlare i trä eller metall funkar fint att skruva upp på väggen också
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Tidningsställ????

På Ikea har vi köpt ruskigt massa saker till husvagnen, som vi nu plockat över i husbilen. Bra priser och rejäla saker, finns även ett tidningsställ i metall som vi har hemma. Inte speciellt tungt och i grå lackerad plåt. Nackdelen är dock att saker lär trilla ur den när man kör.
 
F

F.d. 17425

Guest
Sv: Tidningsställ????

Kanske för sent ute och vet inte hur din husbil ser ut invändigt men jag har iaf skivor med tyg som sitter skruvade i väggen bakom både förarstol och passagerarstol. Skruvade ner dessa och häftade (på baksidan ) fast brett resårband i korsmönster...

Skruvade sen tillbaka skivan och hade en förut outnyttjad väggdel där det går att sätta fast det mesta, kort, kartor, böcker, tidningar, m.m

Ann-Sofie
 
Toppen