• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Testa gratis "Lasta Lätt"

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Testa gratis "Lasta Lätt"

Finns den som sula att lägga in i skorna? Jag beställer då storlek 42.

Det är med andra ord inget för lättfotade människor som då kanske även kommer känna sig svävande .
Men det kan ju iofs vara bra för dom som vill komma upp sig .

Idén är ju iofs inte tokig .... Du har ett tätt golv med kanter och placerar en platta med massor av neråtriktade hål och luftanslutning med en kraftig kompressor som drivs av motorn och vips kan du lasta 500 kg på den och eftersom lasten står på en svävarplatta så väger den ju inget .... Min besparing är 100% exkl kringutrustningen ..

Va säger ni nu ???

Senast ändrad:
F

F.d. 2577

Guest

Eller lägger den upp och ner?
Leffe

F

F.d. 29911

Guest

Tyvärr så har hela lagret tagit slut på nolltid men som ett tröstens ord
Med husbil så svävar du redan på moln.
Jag blir personligen helt lyrisk nu inför våruppstarten och all reseplanering med Hymern.
Varma hälsningar från Vänerstranden och dess islossning.
Nu banne mig är snart Våren här och det knoppas i grenen .
Vårkännehälsningar till Er alla som övervintrat !
HBK 5081:mh:

F

F.d. 53078

Guest

Vad synd att det är slut jag som bara vill ha en liten bit att lägga som sula i dojerna så man slipper att banta.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Kan man ha en runt magen. Vad får det för resultat om man lägger den i sängen som madrass. Finns den som sula att lägga in i skorna?
Ice-Man: Jag beställer en matta på 12150mmx2500mm. Lägger på 24V så blir den dubbelt så effektiv. Minskar vikten från 20 till 4,5 ton - minst, väl?
Ja store tid vad kreativa ni är, vi uppfinnare hänger ju inte med längre, jag blev lite bekymrad av att Ice-Man skulle ha så stor matta och vi har inte testat så stora ytor ännu, eller rättare sagt vi har inte testat alls!
Vi lånade en kompis buss här i Vargön och lade upp en större matta på taket och sedan lastade vi på tunga saker på takräcket, just bara det vanliga som vi brukar ha med oss.
Vissa komponenter till mattan är köpta lite vid sidan om av engelsk tillverkning i Kina, det står på etiketterna "Leaksas" på dem och skulle det betyda att det är en gammal tillverkning som var avsedd för Lukas så betyder det att de hade ju "plus" som jord, men eftersom vi skulle chansa och koppla det till 24 volt som Tom önskade så fick vi ta en liten risk, test är ju test! Aj vilken effekt det blev som Tom trodde blev det mer än dubbel effekt med 24V och när plus var jord blev Antiferromagnetismen omvänd, tur att vi lånade testobjektet.

test1.jpg....... test2.jpg

Nu när komponenterna är oanvändbara till det de var avsedda för, så blev det även lite intressant att prova SEPTPLMC Claes förslag med sulorna, jovisst det blev som jag trodde, jag fastnade på elskåpet med sulorna, Att lägga denna matta i sängen enl. Jannes förslag tål jag inte att tänka på.

magnetskap.jpg

Jag ber om ursäkt att produkten inte blev av så ni får lasta husbilarna försiktigt i sommar, vi här på Teknisk Automotorhomutveckling kommer att fortsätta med utvecklingen på mörkercell som i kombination med solcell skulle göra att vi kan ladda batterierna dygnet om, tester förra året i norrland gick det ganska bra i juni månad, men vi återkommer nästa vår om det lyckas.
På tal om att fastna på EL-skåpet om ni tycker det är kul så rösta gärna på denna: ELSKÅPSTÄVLINGEN

Teknisk Automotorhomutveckling/Postis

I

Ice-Man

Guest

Hehe, vilken tur att bussen ni lånade hade gummirutor så ni bara kunde lasta av o lämna tillbaka bussen i samma skick sedan.

Fy tusan vilka praktiska grejor ni lastat på taket. Andra saker som kan vara praktiska att ha med sig är:
Finlandsbåt så man kan bjuda in kompisarna på partaj.
Lastare så man kan dra loss sig om man kör fast.
50 meters swimmingpool med poolbar.
Grill, ja då menar jag såklart korvkiosken nere på byn.

Postis, tackar för roliga "photoshoppar". Du är ju rätt skicklig :)
Själv orkar jag bara installera och starta Photoshop innan jag tröttnat. Jag överlämnar redigeringen med glädje till min 17-åriga son.

F

F.d. 55338

Guest

POSTIS!!!! Var får du alla dråpliga tokiga ideer från?????? 1april skulle det vara ofta med såna skribenter du är,vad kul vi andra fick ofta då!! 1000 tack från oss. Lizzy o Ove. Det var hon som sjöng sönder kareokemaskinen, o jag som drog norrlandshistorier när vi var på HBKträffen i Gusum. Ha en skön o trevlig sommar. :wub::twitcy:

Toppen