• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Testa gratis "Lasta Lätt"

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Äntligen är den klar, garagemattan för husbilar som kommer att eliminera risken för överlast till nästan obefintlig. Den arbetar med antimagnet och ser ut så här.

lastmatta.jpg

Antiferromagnetism är en typ av magnetism som framkallas i denna matta med 12v 45 w . Det kännetecknas av att det finns två antiparallella ferromagnetiska substrukturer i denna konstruktion med magnetiska moment av samma magnitud. Detta gör att inget makroskopiskt netto-moment kan påvisas i materialet. Detta är i motsatts till ferrimagnetism där substrukturerna har olika magnetiska moment och därför inte tar ut varandra helt.
Enkel förklaring: material som lastas på mattan "stöts ifrån" och vikten reduceras med ca.38,6 %. Det innebär att om man lastar in 500 kg i garaget så blir utslaget inte mer än 307 kg på vågen. Det skulle innebära att problemet med överlast skulle försvinna på husbilar där max last marginalen är liten.Strömförsörjningen kopplas så att lastmattan är påslagen vid färd eller alternativ separat knapp på instrumentpanelen för att kunna koppla på vid ev. vägning.

lastmatta2.jpg

Vi kan inte av patentskäl visa mer bilder av konstruktionen, men vi skulle här vilja ha förslag på storlekar för mattan eftersom det är stor variation på garagen i husbilarna och av vilka märken som har störst behov av "lastlättnad". För att vi nu skall tillverka ett antal provmattor som enbart Husbilsklubben.se: s medlemmar kommer att få prova gratis under kommande år. Det blir ni som här lämnar era garagemått här i denna tråd som först får provmattan"Lasta Lätt".

Teknisk Automotorhomutveckling.

PJohan

HBK Medlem
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
3047
Medlemskap
2025
Sv: Testa gratis "Lasta Lätt"

ÄNTLIGEN! Tänkte lägga 3 lager matta i hela husbilen faktiskt, sparar lite på knälederna också. När man ränner bakåt och framåt. Till kylen alltså.:music-icon:
Per.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Wow jag kommer klä hela bilen med sådan matta och vips får jag en tjänstevikt under 2 ton .
Kan man även beställa den imorgon ?? ;) ;) :) :)

F

F.d. 52929

Guest

April April, men den va bra

F

F.d. 16087

Guest

Godkänd POSTIS!!!!!
MVH. Gunnar S

habro

FD HBK Medlem
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022

Ja, men som jag förut sagt: Detta är ett fantastiskt forum,här får man veta ALLT viktigt om husbilslivet. Ska genast skaffa matta så klart hälsar Hasse!:msn_idea:

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Med risk för att den kommer ta slut så beställer jag; 2000x 1500
:)

F

F.d. 29911

Guest

Jag har haft den stora turen att komma över ett parti av Lasta Lätt mattan så nu
finnes den till försäljning hos mig till ett pris av 45oo:-
dessutom finnes nu Däckmönsterbelag som monteras på befintliga däck bara att släppa ut
lite luft och kranga på och sedan fylla på luft igen.
Fördelen med detta är att Husbilens vikt helt försvinner och blir skattebrefriad samt
registrerad som svävare miljöklass 1 A.
Betalning sättes in på mitt konto xxxxx xxxx xxxx och märk beställningen med
Oj vilken lättnad.
Njut av dagen hälsar
HBK 5081

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Med tillräckligt många lager av mattan, så kommer den befintliga husbilen att vara obefintlig i fortsättningen. Tack Postis för den uppfinningen!

I

Ice-Man

Guest

Gosh! Jag beställer en matta på 12150mmx2500mm. Lägger på 24V så blir den dubbelt så effektiv. Minskar vikten från 20 till 4,5 ton - minst, väl?
Dubbla mattor måste ju ge tyngdlöshet? Fast då beskattas man väl rejält (helt annan skatteklass) så det vågar jag inte testa!

H

hianders

Guest

Esbjörn och Ice-Man - härliga kommentarer!!

Men men, inte vill vi att hb skall vara obefintlig :p Vad gjorde vi utan den????

Denna tråd är bland de roligaste jag läst på senare tid.

fru hianders/Inger

F

F.d. 2692

Guest

Postis, vad får det för resultat om man lägger den i sängen som madrass.

Vågar inte tänka tanken.

I

Ice-Man

Guest

Postis, vad får det för resultat om man lägger den i sängen som madrass. Vågar inte tänka tanken.

Samma effekt som när man ätit för mycket bruna bönor men med den väsentliga skillnaden att man själv nästan svävar samt avsaknaden av "doft". Täcket kommer troligtvis att sväva en bit ovanför alltså...

Toppen