Postis
HBK in Memoriam
Äntligen är den klar, garagemattan för husbilar som kommer att eliminera risken för överlast till nästan obefintlig. Den arbetar med antimagnet och ser ut så här.
Antiferromagnetism är en typ av magnetism som framkallas i denna matta med 12v 45 w . Det kännetecknas av att det finns två antiparallella ferromagnetiska substrukturer i denna konstruktion med magnetiska moment av samma magnitud. Detta gör att inget makroskopiskt netto-moment kan påvisas i materialet. Detta är i motsatts till ferrimagnetism där substrukturerna har olika magnetiska moment och därför inte tar ut varandra helt.
Enkel förklaring: material som lastas på mattan "stöts ifrån" och vikten reduceras med ca.38,6 %. Det innebär att om man lastar in 500 kg i garaget så blir utslaget inte mer än 307 kg på vågen. Det skulle innebära att problemet med överlast skulle försvinna på husbilar där max last marginalen är liten.Strömförsörjningen kopplas så att lastmattan är påslagen vid färd eller alternativ separat knapp på instrumentpanelen för att kunna koppla på vid ev. vägning.
Enkel förklaring: material som lastas på mattan "stöts ifrån" och vikten reduceras med ca.38,6 %. Det innebär att om man lastar in 500 kg i garaget så blir utslaget inte mer än 307 kg på vågen. Det skulle innebära att problemet med överlast skulle försvinna på husbilar där max last marginalen är liten.Strömförsörjningen kopplas så att lastmattan är påslagen vid färd eller alternativ separat knapp på instrumentpanelen för att kunna koppla på vid ev. vägning.
Vi kan inte av patentskäl visa mer bilder av konstruktionen, men vi skulle här vilja ha förslag på storlekar för mattan eftersom det är stor variation på garagen i husbilarna och av vilka märken som har störst behov av "lastlättnad". För att vi nu skall tillverka ett antal provmattor som enbart Husbilsklubben.se: s medlemmar kommer att få prova gratis under kommande år. Det blir ni som här lämnar era garagemått här i denna tråd som först får provmattan"Lasta Lätt".
Teknisk Automotorhomutveckling.