• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Termostat kylskåpsfläktar

Jörgen.hymer

HBK Medlem
Kommun
Nordmaling
HBK-Nr
23640
Medlemskap
2025
Jag har monterat Titan 35 dubbelfläktar som utsugningsfläktar vid det övre gallret på kylskåpet.
Kylskåpet är ett Dometic C40. Nu till mitt problem jag vill har en termostat som ska styra tillslaget
på fläktarna. Min fråga är vart skall jag placera givaren för termostaten, och vilken temperatur
ska jag ställa in som start på termostaten ?

Peter & Lorella

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Jag har monterat Titan 35 dubbelfläktar som utsugningsfläktar vid det övre gallret på kylskåpet.
Kylskåpet är ett Dometic C40. Nu till mitt problem jag vill har en termostat som ska styra tillslaget
på fläktarna. Min fråga är vart skall jag placera givaren för termostaten, och vilken temperatur
ska jag ställa in som start på termostaten ?
Sett i en annan tråd här, att den återkommande ammoniakvätskan skall hålla ca 55-60 grader.Så avkännaren bör väl sitta vid returen, precis innan den kokas på (förångas) igen. Och var ställd på den temperaturen, dvs tillslag vid 60 grader och frånslag vid 55 grader.
(Mitt minne kan svika lite, så du bör söka igenom forumet och verifiera temperaturen)

Toppen