• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Termogardiner

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
Vi har en helintegrerad bil vilket innebär stor vindruta samt stora sido rutor. Vintertid ger detta temperatur skillnader fram än bak.
Hade tänkt lösa detta med termogardiner av samma typ som Kabe har i sina bilar. Ni som har denna typ av gardin hur upplever ni effekten av gardinen.
Tacksam för svar både från Kabe ägare och övriga som monterat detta i sina bilar.

Hälsar Marianne och Lars
 

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
Sv: Termogardiner

Termogardiner det låter intressant
Var köper man matrialet
Vad behövs
Vad kostar det
Hur hänger man upp gardinena

Julle tackar för svar
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Termogardiner

Visst gör sådana gardiner viss nytta och den Kabe på MB-chassie som jag hade några år blev vinterduglig med termogardinerna i kombination med det finska vintertäcket, men helt fritt från kallras blev det inte.
Tyvärr fanns det inte utrymme tillräckligt för att kunna bygga en isolerad mellanvägg och dito dörr mellan förarhus och bodel (så som jag har haft det i sex bilar genom åren och även i min nuvarande).

Min Kabe var en alkovmodell och en integrerad lär väl vara bättre isolerad i golv och väggar, men fönstren är ju den svaga punkten. Bild på den gamla bilen:
IMG_3114 (Large).jpg

aake
 

Ewa o Walle

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
840
Medlemskap
2024
Sv: Termogardiner

Vi har en Dethleff halvintegrerad husbil och vi köpte thermogardiner på Codat och satte in dessa. Vi upplever skillnad som natt och dag de är väl värda sitt pris.
 
Toppen