• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

teori pratar och företrädare för produkterna

F

F.d. 2944

Guest
Sv: teori pratar och företrädare för produkterna

David
Förstår din frustration, i vissa lägen har jag minst sagt varit i din situation.
I andra forum som jag är med i, och det är rätt många, har man moderatorer.
En moderators uppgift är att som ypperlig diplomat hålla netiketten i en tråd och oftast fungerar det förvånansvärt bra.
I detta forum finns inga medlemmar som moderatorer, bara webbare.

F

F.d. 55451

Guest

@BredoMobil
Tyvärr är det så att vissa forummedlemmar verkar inte kunna skilja på sak och person. Jag tror att jag vet hur du känner dig när det gäller denna punkt. Jag har själv blivit "personligt påhoppad". Jag har många gånger blivit riktigt förb_nn_d men i sista stund behärskat mig från att skicka ett inlägg innehållandes ett "personligt påhopp" från mig som svar. Jag vill hålla mig till nätetiketten och då är det sakdiskussion som gäller -inte personliga påhopp! När jag läser denna tråd så förstår jag att du har fått nog!

Jag tror att de forummedlemmar som gör personliga påhopp inte förstår att de gör mottagaren ledsen/arg/besviken. Frågan är vad som kan göras för att denna "mentala misshandel" ska upphöra?

David

Förstår dig och har följt flera av dina bra inlägg.

Tror de "personligt påhopp" kommer från samma person som min t.ex.

Men jag tycker det är sorgligt att ett forum saklig avdelning förstöras av några självupptagen och tanklösa människor som med sina smuts-kasta gör moderatorer nödvändiga.

Vad får 2-4 medlemmar att tro att etik inte gäller för dem - deras mamma eller fru :confused: eller har HBK heliga kor "som kan tömma maginnehållet över blommorna, i den gemensamma parken.

Jag har hittat en möjlighet i HBK forum för att förhindra den typ av "personliga påhopp".
Tyvärr är lösningen inte optimal för debatt, men kan stoppa avlopp av personer med kunskap.

Allt annat lika, det är fortfarande en fråga om vad husbilsejere få ut av HBK forumet om bara osakliga deltar.
Ignorera inte denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t54388/
................

Forstår dig også og har fulgt med i flere af dine saglige indlæg.
Tror at de "personligt påhopp" kommer fra samme person som mine exempelvis.

Men jeg finder det sørgeligt at et forums saglige afdeling skal ødelægges af nogle selvoptage og ubesindige personer som alene af deres skidtkastende, opførsel behøver HBK forum moderatorer.

Hvad får sådan 2-4 medlemmer til at tro at etik ikke gælder for dem - deres mor eller kone :confused: -eller har HBK hellige køer' som kan tømme maveindholdet på blomsterne i den fælles park.

Jeg har fundet en mulighed i HBK forum til at forhindre den type "personligt påhopp".
Desværre er løsningen ikke optimal for debat, men kan stoppe op for flugten af folk med viden.
Alt andet lige er det jo stadig også et spørgsmål om hvad husbilsejere får ud af HBK forum hvis det kun er usaglige som deltager.
Ignorer ikke denne tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t54388/
------------

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 10329

Guest

Om man ger sig ut i debatten med dåligt underbyggda argument får man finna sig i att bli motsagd. Så är det inom alla områden. Att bli sur och gå och gömma sig gör inte saken bättre.

F

F.d. 55451

Guest

Bredo. Du verkar ha väldigt höga ambitioner här på forumet. De är i vart fall betydligt högre än mina. Dina krav på "fakta" och "objektivitet" tycker jag fortfarande är orimliga. Likaså din självpåtagna rätt att förklara vad som är subjektivt. Hela ditt svar ovan blir ett långt försvarstal i samma anda. Du väver dessutom ihop trådar, inlägg och svar på ett sätt som göra att i vart fall jag tappar "tråden".

Krister N
krister N
Är detta inta saklig information - "autentiske tidskrævende målinger" ?

46833d1320212651t-stortest.jpg
och denna kjöbte jag speciellt for informationen och bekrätan
46303d1319199911-tangampermeter.jpg

---------

Du har uppenbarligen inte sätta dig in i vad du insinuerar innan dina åsikter.
Jag försvarar mig med annan relevant information - du kommer inte att sätta dig in i att förstå.
Boulevard Press - anklagar första - orientera eventuellt senare.
Subjektivitet i sin värsta form.
Smutsig.

Inte heller kommer du vara ansvarig för din egen åsikt.
Opålitligt.
Citat:
Ursprungligen postat av krinil
......... Vi ska dock följa Freddys, aakes och andras uppmaningar att vara så noga med faktaangivelser som möjligt. Fast sluta inte att skriva, eller läsa men var gärna eftertänksamt kritiska! För vi måste själv också ta ansvar för den information vi inhämtar, särskilt på nätet..........Krister N

Dina ursäkter "luktar" http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/404941

Hur långt ner till språkligt etik och ambitioner ( titta i citat ) skal det vara?
- så her
- och jag tyckes inte ha gått djupare än dina m.fl. nivå.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

krister N
Du har uppenbarligen inte sätta dig in i vad du insinuerar innan dina åsikter.
Jag försvarar mig med annan relevant information - du kommer inte att sätta dig in i att förstå.
Boulevard Press - anklagar första - orientera eventuellt senare.
Subjektivitet i sin grundläggande form.
Smutsig.

Inte heller kommer du vara ansvarig för din egen åsikt.
Opålitligt.

Nu är det dax att sätta punkt för den här tråden. Tar bara för mycket syre.

/Bosse

F

F.d. 55451

Guest

Nogle bekræfter dog mit argument "Är jag den enda som känner så här - så adjö." - # 1

Så måske skulle jeg forsætte i HBK og bruge subjektive skit-argumenter blot for at få min vilje, irritere og argitere for xPhone.
Måske får jeg provision :rolleyes:.

Men
Det verkar som jag kom till HBK forum med stor optimism och givande arbete med iver.
Det verkligen har gått ner med önskan om att arbeta, tack vare den ovan återfall.
Jag har tappat lusten och initiativ på grund av bristande givande glädje tillbaka för mig.

Nöjet är inte i proportion till arbetet.

Jag är inte till gräl med folk - skulle hellre gå min väg - världen har fortfarande plats för alla.

F

F.d. 10329

Guest

Nu får du försöka att vända blad och inse att vi lever år 2011 med mer avancerade prylar än iphone som väntar runt hörnet.

F

F.d. 25168

Guest

Yepper, Hbk medlemmer er forskellige, heldigvis :)

Ser at problemerne opstår, når man vil overtale andre meget envist, til det man selv foreträkker:

Android VS Apple
Garmin navigator VS Ipad / Iphone
Autoroute VS Mapsource
Kabe VS Adria
Alde VS Luftbåren
osv. osv. osv.......

Jeg synes der er roligt, at udveksle erfaringer så länge diskussionen, er saglig og hensynsfuld for dem med andre opfattelser end ens egen.

Jeg har lärt meget i dette forum, og håber jeg at kunne forsätte med ( uden personlige påhop )

Derfor käre Hbk'er, kan i på forhånd se at jeres näste indlägg, vil göre tänderskärende brand og bål i tråden, undgå at publicere det !!!

Tacker på forhånd

F

F.d. 55395

Guest

Det börjar likna ett bostadsrättsmöte jag var på efter påhopp o otidligheter tog en kvinna till orda o sa jag trivs mycket bra i bostaden men men inte på mötena jag vet boende som inte går på dem för den hätska stämningen då bad 2st om ursäkt o lovade bättring. Du kan tvinga din uppfattning på en mäniska men du kan inte få honom att ändra åsikt.Med vänlighet o saklighet kommer man längre än med knytnävarna.
MVH.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Bredo. Du har kommit på mig. Jag ber om ursäkt att jag upptagit din tid med mina usla inlägg. Jag ska försöka bli en bättre människa. Jag är dock glad att du stannar kvar på forumet. Jag har hela tiden sagt att jag gillar dig och dina inlägg fast jag oftast inte håller med dig. Fast det är förmodligen oviktig, subjektiv, information. :)

Krister N

Ps! När jag ändå är igång med mina bekännelser så, carnival...., jag har en android också! :D

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ps! När jag ändå är igång med mina bekännelser så, carnival...., jag har en android också! :D

So have I, two of them!

Jag vill inte vara sämre än Jappe så jag skriver också på engelska, men att dikta på utrikiska klarar jag inte, inte ens på svenska.

Nu skall jag köra frugan till jobbet, med personbilen!

F

F.d. 55451

Guest

Tämligen väl för allt.
Säger eldbrand här, mitt i den stora forumet - det är min lära.:oops:

Jag måste försöka minska mina förklaringar.
Tyvärr fyller två språk mer än ett språk.
I gengäld överväger mitt språk (måttlig) när översättningen / test göras.

Vissa kan bäst förstå min danska, andra min översättning - kombinationen flesta förstår.

Det är min positiva intrycket att de flesta HBK medlemmar förstår mycket mer än en odefinierat tack.

Jag har återvunnit moderat optimism.
---------------------------------------------------------
Med rimelighed er alting godt.
Sagde ildsjælen her, midt i det store forum - det er så min lærdom. :oops:
Jeg skal prøve at reducere mine forklaringer.
Desværre fylder 2 sprog mere end som et sprog.
Til gengæld overvejer jeg mit sprog ( moderat ), når oversættelsen / prøven laves.
Nogle kan bedst forstå mit dansk, andre min oversættelse - kombinationen forstår flest.
Det er mit positive indtryk, at de fleste HBK medlemmer forstår langt mere end et udefineret tak.
Jeg har genvundet moderat optimisme.

Toppen