• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tempur kopia

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Tempur kopia

Problemet med Tempur är inte att den är för varm utan alltså att den inte fungerar som avsett om man håller svalt i sovrummet.
aake

F

F.d. 3983

Guest

Tempur, Wellpur, Sensus och Celsius e.t.c är alla viscoelastiska skumplaster som är framställda på samma sätt och med identiska råvaror. Det enda fabrikanterna kan "laborera" med är densiteten och hårdheten. Densiteten ligger i de flesta fall på mer än 45 kg/m3, detta gör att man i en del av madrasserna har man, för att göra dom billigare, limmat ihop 4cm viscoskum med t.ex en standard skumplast med en densitet på 25 kg/m3.
Tempur är det mest kända varumärket vilket blivit synonymt med viscoelastisk skumplast, men enligt mej så är alla absolut likvärdiga.

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Eftersom jag har en alldeles trasig rygg, så letade jag länge efter något som jag kan har sängen och även ta med mig på resor.

Tempur passar inte mig, alledeles för hård.

Hittade sen en uppblåsbar bäddmadrass, den är underbar.

Jag sover i husbilen i sofan, kunde aldrig klättrar upp i alkoven, och dör sover jag med min bäddmadrass bra. Den är dyr och håller inte särskilt länge.

Jag kann packa när den även i resväskan och ta med mig på en flygresa.

framsidan

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Jag köpte Tyskmadrasser för något år sedan. Om det är en Tempurkopia vet jag inte, nåt skum(t)matrial iallafall. De gick väldigt bra att såga med bandsåg. Jag lade helt enkelt den gamla resårmadrassen ovanpå och ritade av med spritpenna och sågade efter den linjen!
// Göte J

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Såg i bilbyggarprogram på Discovery dom annvände en elektrisk brödkniv till att skära i skumgummi ska nog testa själv om det funkar
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Snarken 2 och anytec. Jag har själv jobbat en del med skumgummi, en elektrisk brödkniv är faktiskt det bästa vapnet att gå till anfall med. Lägg en trälist som riktlinje att skära mot så blir det jättefina snitt. Det kanske går att låna en kniv av någon, för de som blivit köpta för brödskärning brukar inte var så mycket använda :D.

M.v.h. JANKRO.

Toppen