• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tempur kopia

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Ja nu säljer Jysk ut en del av sina Wellpur madrasser så passa på nu om ni har tänkt att sova skönare i bilen eller hemma.
Själv sover jag jättedåligt i husbilen så jag har testat en sådan madrass (grannen säljer) hon är massör m.m och har rek en sådan.
Har beställt en av henne att ha hemma och skall till Jysk o kolla deras annars får det bli en till av grannen till husbilen. De har sänkt priserna rejält nu./susanne

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Tempur kopia

Har JyskTempuren i bilen. Har en sk. franskbädd med "avsmalning" i bilen. Så vi fick skära till madrassen och sy till madrassvaret. Det var ett elände i början, den (madrassen) vandrade hela tiden mot ytterväggen. Försökte förankra i sängen men det hjälpte inte. Lösningen blev att vi tog bort madrassvaret och köpte ett passande påslakan och drog på. Det blev perfekt, nu ligger den still och vi sover gott.

Snarken 2

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2025

Hej Kalle

Hur gjorde du när du skar madrassen, använde du kniv eller såg?
Det brukar vara svårt att få snygga kanter det blir gärna lite fnasigt.
Jag har åxå tänkt byta madrass, men har dragit mej för det pga att det är svårt att skära till dom så dom passar.

Snarken2

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

IKEA har också madrasser i tempurliknande material.
Har själv en sådan, och det fungerar bra.
1195:- for storlek 80X200 cm.
//W

F

F.d. 18251

Guest

Hej Kjell

Du kan också göra så att du går till det stället du köpte bilen hos och fråga om dom kan beställa en formsydd, efter bilens mått, madrass. Vi gjorde det närvi köpte vår bil hos Forsbergs och Stina beställde formsydda madrasser som deras leverantör hade måtten på.

Hälsn. Ronny

F

F.d. 2692

Guest

Vi har Jysk's madrass och vi är jättenöjda. Vi har fransk säng och jag skar till den med en mattkniv. Kanske inte jättesnyggt men den ska ju sen in i överdraget så det syns ju inte.

Vår madrass ligger väldigt still, men det beror kanske på hur man hoppar runt i sängen. ;);)

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Vi har Jysk's madrass och vi är jättenöjda. Vi har fransk säng och jag skar till den med en mattkniv. Kanske inte jättesnyggt men den ska ju sen in i överdraget så det syns ju inte.

Vår madrass ligger väldigt still, men det beror kanske på hur man hoppar runt i sängen. ;);)
DEt kommer från rätt person HA Ha:twitcy:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Hej Kalle

Hur gjorde du när du skar madrassen, använde du kniv eller såg?
Det brukar vara svårt att få snygga kanter det blir gärna lite fnasigt.
Jag har åxå tänkt byta madrass, men har dragit mej för det pga att det är svårt att skära till dom så dom passar.

Snarken2

Jag ritade med en tuschpenna och skar med en brytbladskniv (hela bladet ute) lungt och stilla med kniven i 90 graders vinkel mot madrassen. Blev ganska bra, inget som störde i alla fall. Det som var lite svårt var att sy till madrassvaret snyggt. Men nu har jag ju bytt till ett påslakan.

I

Inger & Taeke NL

Guest

Hej alla HBK:are,

Vi har Jysk's Wellpur beddmadrass i husbilen tvà àr nu och sover superskönt, bättre än hemma. ;) Vi köpte den hos Jysk här i Dokkum, norra Nederland.

Jag kan varmt rekomendera den, har även sovit pà Tempur och kan inte märka nàgon större skillnad i känsla men väl i pris. Wellpurmadrassen 140x200 gav vi här 120 euro för pà rea. Just nu är den 150 euro pà rea.

Vi använder IKEA's anti-glid-skydd för mattor mellan bäddmadrassen och den tjocka madrassen underst. Det fungerar bra.

Hälsningar fràn ett höstlikt Friesland!!!

Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Nu är den inhandlad 120-200 5 cm är den, kostar 1200:-
Sedan blev det en från grannen 7 cm till bädden inne ca 3100:-
Nu skall vi väl ändå sova gott, och sover jag inte skönt i slafen som vi drar ner i bilen, då tar jag min madrass o bäddar i dinetten där nere. För där är det rymligt.
Får se om den testas till helgen skall montera en taklucka på toan först. För när vi kom hem från en tur för 2 veckor sedan då hade vi ingen lucka. Borta med vinden.. Det märkte jag för det var blött på toa golvet när jag skulle städa bilen eftr ngr dagar./sus

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Tempur fungerar inte för den som vill ha svalt i sovrummet (en bit under 15*). Ligger man stilla och väntar så formar den sig någorlunda men vänder man sig i sömnen så känns det som att ligga på en vedtrave.
aake

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Såg i bilbyggarprogram på Discovery dom annvände en elektrisk brödkniv till att skära i skumgummi ska nog testa själv om det funkar

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

IKEA har också madrasser i tempurliknande material.
Har själv en sådan, och det fungerar bra.
1195:- for storlek 80X200 cm.
//W

Den heter Tafjord.
Vi har en sådan i husbilen, och sover lika bra på den som på våra äkta Tempur hemma.

/Bertil

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Tempur fungerar inte för den som vill ha svalt i sovrummet (en bit under 15*). Ligger man stilla och väntar så formar den sig någorlunda men vänder man sig i sömnen så känns det som att ligga på en vedtrave.
aake
Tack för den upplysningen, har alltid avskytt Tempur o liknande o inte fattat att någon tycker den är skön ligga på. När jag testat så har jag inte tyckt den format sig raskt nog, utan mer känts som något hårt knöligt och obekvämt när jag vänt på mig.
Köpte även jag nyligen en bäddmadrass på Jysk till hubilen. Halva priset, 8cm tjock och suveränt skön. DreamZoneGold T35. Kan rekommenderas för den som vill ligga mjukt och inte gillar Tempurliknande madrasser.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Om man tycker det är för varmt kan man köpa det tunnaste i bäddmadrassväg nästan som ett lakan ju och lägga på då håller det värmen borta har jag hört men ej hunnit prova får vänta till sommaren med det.sus

Toppen