Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Gör det lättare för er och undvik Danmark, de har en allmänt avig inställning till husbilar, kanske avundsjuka som spelar in....
Hittar det inte nu, men när jag läste på förra året så kom jag fram till att man måste göra en ”tempo-100” besiktning varje år. Någon som vet?
Undrar Kjell
Har du hittat någon text som bekräftar det du skriver? Kan ju vara bra att ha det svart på vitt.Nej utländska husbilar (EU) behöver inte till "syn" i Danmark varje år, utan endast första gången man ansöker om tempo 100 dekal
Vid "synen" av bilen, så skall man styrka att husbilen är godkänd för hastigheter över 100 km/tim, hur många bältade platser i bodelen, samt att dessa är "utmärkta" som bältade platser, tex med pictogram eller liknande samt att husbilen är utrustad med ABS-bromsar.
Oftast så finns dessa uppgifter på regbeviset, förutom ABS bromsar.
Jo jag har "text" i form av mailkonversation med ingeniör Peter Dyrelund på Färdselstyrelsen i Ribe vid ett flertal tillfällen i år. Däremot vet jag inte hur jag ska "ladda" upp dessa här i forumet. Verkar bara kunna lägga in bildfiler... men kontentan av vår mailkoversation är det jag tidigare skrev i inlägget.