• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Teltonika rutx50

S686R

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41273
Medlemskap
2025
Hej

Jag är ny med husbil och dåligt insatt med hur man programerar en Teltonika rutx50 . Jag har fått igång internet och surf men har för mig att man skulle kunna
logga in genom mobilen och se vart Husbilens aktuella plats ?
Någon som har bra tips om hur jag gör
Och ni som har Rutx50 är det någon abonnemangs kostan i så fall till Teltonika ?

Tack på förhand

S686R

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41273
Medlemskap
2025
Tack får försöka läsa på lite mer där är inte så insatt i dessa saker ;) försökt leta efter någon Iphone app gps tracker

Tänkte mest på en enkel app / tillgång så man kunde se eventuellt vart bilen fanns om blev stulen tex.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Jag har denna router, den har oerhört många funktioner i menyerna, har inte satt mig in allt ,och behöver inte detta heller, men här är en sida i manualen att studera, jag antar att du lyckats logga in i routern till att börja med,tänker du använda den utrikes rekommenderas att studera hur man gör för att byta teleoperatör.
Jag antar att du har en antenn med GPS, 7 kablar in i routern.
Appar finns för att administrerar routern sök på ,Teltonika RutOS

S686R

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41273
Medlemskap
2025
Ja jag har loggat in i router och allt kommer in genom mobilen med men får inte upp vart router befinner sig på kartan i RMS appen
Fast det står i menyn att Gps är aktiv när jag loggar in genom datorn/sladd

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Du behöver nog ett abbonemang för att använda RMS appen, den var gratis någon månad.

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Här dyker det upp en fråga i mitt huvud...Inget direkt med denna tråd att göra...men hur ofta blir en husbil stulen så en måste investera i "tracking appar"? Det finns kanske en annan tråd som tar upp spörsmålet?

S686R

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41273
Medlemskap
2025
Här dyker det upp en fråga i mitt huvud...Inget direkt med denna tråd att göra...men hur ofta blir en husbil stulen så en måste investera i "tracking appar"? Det finns kanske en annan tråd som tar upp spörsmålet?
Fanns en app i Iphone men kommer inte in och kunna registrera mig ""server gps free"" som skulle vara Teltonikas verkar som enbart fungerar till större användare

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Fanns en app i Iphone men kommer inte in och kunna registrera mig ""server gps free"" som skulle vara Teltonikas verkar som enbart fungerar till större användare

S686R

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41273
Medlemskap
2025
Tack jag har redan köpt 1 års license som kommer men eftersom jag har en gratis månad borde det fungera ändå . Känns som något inte är rätt inställt av mig .

Jari.T

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
34904
Medlemskap
2025
Eftersom du läst instruktionsboken så har du monterat GPS antennen på utsidan av bilen eller?

S686R

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
41273
Medlemskap
2025
Ja och när jag loggar in genom datorn och nätverkskabel så kommer det upp i kartan .
Men inte genom iphone app o tex rms

Toppen