Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Auja, auja! Vi e´ sikkert mange skauninger som hanteret denne sag pau samme sed, udan minste knussel! Vi aer teminstingens lie goa som alle norrifra rondellen ve Markaryèd ve efyran. Sådesså!
Vi skauningar e nokk iallafall myed govenligare, än di norrifrau! Abselut!
Trevlig helg alla!(i synnerhet Gomer för många kloka tankar!)
/Nils
(Lite i åtanke om tråden om svenska eller inte på forumet...?!)
Jag har oxå tröttnat på Telia och deras prissättning.
Kollade runt lite och hamnade till slut hos AllTele med all kommunikation.
Har man ADSL-bredband väljer man till IP-telefoni för 40 :- / månaden och behåller fasta numret.
Hej!
Har telia fast och telia ADSL 6-8 Mbit/s och kommer oftast inte upp till detta och höga räkningar i förhållande till samtal.
En okunnig fråga...måste datorn vara igång för IP-telefoni? Har en fast dator i källaren men vi använder oftast två PC uppe via en router vid första jacket i källaren.
Kan man använda flera jackar med IP-telefoni.
Är nog en fosil, som är kvar från Televerkets tid!
Roadglider
Köpte istället Vikinglarm och har installerat det. GSM-larm oberoende av el och fasta kablar, dessutom kopplat till tre grannar i närheten som jag inte vill möta i en mörk skog om jag inte "luktar rätt"
Kan inte säga idag om det är bra eller dåligt men i dagsläget funkar det.
... Skillnaden är att på telestationen så är där ett jättepaket med batterier som förser stationen med spänning och därför kan man alltid ringa, även vid större strömavbrott. Tidigare var tanken att man skulle köra runt med dieselgenerator och ladda dessa batterier, vet inte hur telias orginisation ser på detta numera.
Jo, det har förresten fallerat vid ett tillfälle då vi befann oss i Norrfällsviken, 85 mil hemifrån. Först panik och avlyssning om någon tagit sig in och sedan samtal till granne som kontrollerade att allt var som det skulle. Falsklarm alltså, av okänd anledning!
Om en liten solstråle eller spegling hittar till en PIR-sensor så utlöser den larmet.