• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Telenor

F

F.d. 53358

Guest
Sv: Telenor

Hadde Universal sitt Mobil-18 med tillegg fri surf så lenge jeg bodde i Sverige. Pris 77 kr mnd - surf med kun 1 Mbit/s, så streaming var ikke alltid brukbart. Disse abo var i Telenor sitt nett, men nye kunder kommer i Telia sitt nett - Universal og Alltele er nå samme bolag med samme prisliste.

Det andre smarte med disse abo er at et er ikke kontantkort og ingen bindingstid. Dvs du kan risikere å måtte betale for en ekstra mnd om du bommer på timingen ved oppsigelse.

Jag tycker det är OK att betala för en månad, om man missar. Men tre när telefonnumret är flyttat och därmed inte går att använda. Därför aldrig Telenor mer för mig.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

Nu kan man äntligen portera mobilabonnemang till Wifog!
Tyvärr har de sänkt gränsen till 100 minuters gratis röstsamtal och 2 GB gratis datavolym per månad men med möjlighet att vid behov köpa mer.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenor

Undra vad som händer med mitt abb? Betalar 199:- med fri surf, gammalt abb. Ligger ofta på 20-25 GB per månad, får ringa för dessa 199:- Vad jag förstår på tidigare inlägg så ska inte abb med månadskostnad på 199:- och över ändras.
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: Telenor

Mitt Wifog har inte funkat något vidare dom senaste dagarna, kan inte se reklamfilmerna och får som max bara 15 min surf. Har uppdaterat med senaste programmet flera gånger men det hjälper inte! Funderat på Wifog för min fru men i och med att det fungerar lite knackigt så är hon inte så pigg på det och snart är det väl inte "gratis" längre heller?
 

bossebagare

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8546
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Det blev adjö Telenor för oss också går över till Telia. Blev dyrare men det får man ta slipper minuttaxan och kopplingsavgiften på samtalen. Surfen blir 24 Gb istället för fri surf men det kan jag leva med. Och har ett mobilt bredband på 10 Gb sen innan på Telia så vi klarar det och sist men inte minst bättre täckning.
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenor

Undra vad som händer med mitt abb? Betalar 199:- med fri surf, gammalt abb. Ligger ofta på 20-25 GB per månad, får ringa för dessa 199:- Vad jag förstår på tidigare inlägg så ska inte abb med månadskostnad på 199:- och över ändras.
Även detta abb ska försvinna under 2015 enligt Telenor. Blir att byta operatör.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

Eftersom vi i Arbetsgruppen för Gränslös Mobil Kommunikation har en pågående dialog med Telenor har jag delgivit dem de synpunkter som har framförts i denna tråd.
Givetvis avpersonifierat, bara fakta och synpunkter.
Det kan vara ett bra sätt för oss att direkt till ansvariga på Telenor kunna framföra viktiga synpunkter och val som vi gör genom att konkurrenssituationen och övriga operatörers utbud påverkar våra val.

Vi i arbetsgruppen gör inte reklam för att välja Telenor utan faktum är att det var den enda operatör som var intresserad och som vi har en rak kanal in i säljledningen.

Vi hyser stor förhoppning till att vi kan få fram ett eller flera intressanta kommunikationserbjudande som gör att nuvarande problem med höga roamingkostnader får en acceptabel lösning.

Vi har den hårdnande konkurrenssituationen på mobilmarknaden på vår plussida men EU:s försenade eller delvis uteblivna reglering på vår minussida.
Vi får hoppas på det bästa.
Får vi till en bra lösning följer säkert många, i nuläget ointresserade operatörer, med vilket ytterligare gynnar oss som konsumenter.
 

runger

HBK Medlem
Inlägg
47
Kommun
Örebro
HBK-Nr
1410
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

För mig är det viktigast att det fungerar,att man har täckning.Då är det Telia som gäller.Har erfarenhet av av Telenor,Tele 2,Comvik,Norr om Gävle har dom bara täckning i städerna och större samhällen efter E4,så det funkar inte för mig
som fricampar mycket,
 

Per&Gudrun

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6690
Medlemskap
2023
Sv: Telenor

Fick idag telefon från Telenor kundtjänst där man frågade om den mycket negativa kritik som jag givit dem i ngn undersökning.
Jag berättade vad jag ansåg om deras sätt att vårda sina kunder, och mannen jag talade med insåg alvaret och skulle gå vidare med frågan till sina chefer. Jag berättade även om genomslagskraften som frågan fått i Husbilsklubben och uppmanade honom att gå själv in och läsa.
Vidare berättade jag att det finns en arbetsgrupp i Husbilsklubben som redan har kontakt med Telenor om deras abonnemang.
Samtidigt frågade jag om det skulle bli ngn ändring så jag kunde bli kvar som kund hos dem, givetvis hoppades han detta, men kunde inte lova.
Per
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Telenor

För mig är det viktigast att det fungerar,att man har täckning.Då är det Telia som gäller.Har erfarenhet av av Telenor,Tele 2,Comvik,Norr om Gävle har dom bara täckning i städerna och större samhällen efter E4,så det funkar inte för mig
som fricampar mycket,

För de allra flesta är det nog täckning, hastighet, volym och avgift på hemmaplan som är viktigast. Då är inte Telia huvudalternativet!
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Apropå täckning... Vi har Telenor och förra sommaren tog vi en 6 veckors tur i Norrland. Hade hört att det bara var Telia som gäller, skaffade därför det också. Men under våra 6veckor var det bara 2 gånger som Telia gick där inte Telenor gick och 4 gånger som Telenor gick men inte Telia... Vi var som längst norr om polcirkeln, vi åkte Vildmarksvägen och var på Kustvägen, samt alla små vägar när vi sick sackade genom landet...
 

trevik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
6081
Medlemskap
2021
Sv: Telenor

Undra vad som händer med mitt abb? Betalar 199:- med fri surf, gammalt abb. Ligger ofta på 20-25 GB per månad, får ringa för dessa 199:- Vad jag förstår på tidigare inlägg så ska inte abb med månadskostnad på 199:- och över ändras.

Då har vi samma abbonemang. Fick brev idag, höjs till 299kr.
Men de uppgraderar till 4g! Fritt, helt okey tycker jag.
Med internetdelning i telefonen så kan grabben se hur mycket youtube han vill i 4g fart. Jag blev glad!
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: Telenor

Då har vi samma abbonemang. Fick brev idag, höjs till 299kr.
Men de uppgraderar till 4g! Fritt, helt okey tycker jag.
Med internetdelning i telefonen så kan grabben se hur mycket youtube han vill i 4g fart. Jag blev glad!
Är det fortfarande helt fritt och ingen begränsning av GB per månad så kan jag också tycka det är ett helt okej abonnemang. Går det att ringa för viss del av de 299:- eller ligger samtalskostnader helt fritt likt de nya abonnemangen?
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Telenor

Fick samma brev som Trevik idag gällande sonens 199kr abonnemang som höjs till 299 inkl fri 4G surf. Undrar vad som händer med frugans 149kr ab med fri surf och lillgrabbens 79kr ab med fri surf? Ska alla de höjas till 299kr så blir det till att säga upp de och leta alternativ :mad:
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Telenor

Jag har nu börjat använda mitt kort på AllTele i min dator. Det blev en avsevärd skillnad på hastighet, sedan jag började använda stickan. Det normala hos oss är ett slött ADSL Jag är väldigt nöjd och håller priset kan det nog inte bli bättre.
 
Toppen