• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Teknikträff

F

F.d. 2692

Guest
Sv: Teknikträff

Bosse, och ni andra. Som man kan läsa ut av verksamhetsplanen är det planerat att vi ska ha sådana aktiviteter. Vad klubben bidrager med är kostnader för lokalhyra samt eventuellt reseersättning om det behövs för någon instruktör.

Så jag ser det som ett bra startskott att komma igång med detta. Vi kommer att behöva många sådana träffar för intresset är stort och vårt land är som bekant avlångt.

Kan kanske kombineras med gitarrlektioner...:twitcy::twitcy:
 
F

F.d. 25134

Guest
Sv: Teknikträff

Kanonbra idé! Kan kanske tom få med gubben att lära sig lite om GPS osv, om det är på Skutesjön!!

Ann o Poppe
 
F

F.d. 53141

Guest
Sv: Teknikträff

Mycket bra initiativ.
Vi kommer för första gången att dra söderut över vintern och och under hösten långsamt förflytta oss ner genom Danmark, Tyskland, Frankrike, Portugal till slutmålet Spanien.
Förhoppningsvis kommer vi att hitta ställplatser som ännu inte finns med i HBK:s ställplatslista. Det skall bli kul att kunna dela med oss så ni andra också får del av dessa.

Vi ses i Skutesjön.
Charlie B:)
 
F

F.d. 53022

Guest
Sv: Teknikträff

Har kontaktat styrelsen, återkommer när jag vet mer.
Bosse
Har fått klartecken från styrelsen, HBK betalar lokalhyra, reseersättning och ev lite att stoppa i magen, OBS gäller endast de som undervisar oss.

Två medlemmar, Stefan (som bor granne med Skutesjön) och Runar har anmält att dom eventuellt kan ställa upp och hjälpa oss att få till det med ställplatser och poi i våra datorer.

Vi bör nog inte vara mer än 20-25 bilar på 2 lärare, men det kanske finns fler som kan ställa upp?

Kommer efter midsommar att höra med Runar och Stefan om dom har möjlighet att i september ställa upp på detta.

Bosse
 

myrorna

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
9322
Medlemskap
2024
Sv: Teknikträff

Har fått klartecken från styrelsen, HBK betalar lokalhyra, reseersättning och ev lite att stoppa i magen, OBS gäller endast de som undervisar oss.

Två medlemmar, Stefan (som bor granne med Skutesjön) och Runar har anmält att dom eventuellt kan ställa upp och hjälpa oss att få till det med ställplatser och poi i våra datorer.

Vi bör nog inte vara mer än 20-25 bilar på 2 lärare, men det kanske finns fler som kan ställa upp?

Kommer efter midsommar att höra med Runar och Stefan om dom har möjlighet att i september ställa upp på detta.

Bosse

Anmäler oss på direkten

Gun o Åke Hallemyr
 
F

F.d. 55500

Guest
Sv: Teknikträff

Hej Bengt-Åke !
Har du fått din tidningpremuration som du van på Wapnö?
Jag var också vinnare har inte hört ett ljud har ringt men dom är lite frågande.
Hur gör vi Schramm
Svara gärna om du vet mer än jag.
 
S

Sune & Eva

Guest
Sv: Teknikträff

Mycket bra förslag Bosse, vad jag förstår när vi är ute på träffar är det inte bara jag som behöver hjälp mm. Ett annat önskemål som finns är även för resp. som gärna vill ha ett övningsområde för att backa, parkera mm. mvh Sune & Eva
 
F

F.d. 53022

Guest
Sv: Teknikträff

Anmäler oss på direkten

Gun o Åke Hallemyr
Nu gör du det svårt för mej, tror inte det är lämpligt att jag tar emot anmälningar nu, vet ju inte när det blir och inte heller har riktigt klart med instruktörer.
HBK finansierar delvis detta,så när allt är klart med datum och instruktörer, så läggs det ut så att alla kan anmäla sej.
Bosse
 
F

F.d. 53022

Guest
Sv: Teknikträff

Hej Sune.
Det finns en ganska stor grusad parkering ca 200 meter från sportstugan, där kan du ordna övningskörning med husbil.
Det skulle jag gilla, då får jag mer gäster hos mej.
:D:D Bosse
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Teknikträff

Hej Bosse!
Den 6-9 sep är det Elmia och den 28 sep kan inte jag men annars är det inga probelm för min skull.

Vore bra om vi kan så snart som möjligt boka datum så man kan planera lite.
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Teknikträff

Hej på er alla där ute i cyberrymden.....
Jag har ett komplett utbildningspaket bestående av 8 st laptops, senaste modell med Win7...trådlös router med modem...3g/4g..storbildsprojektor (kanon).

Jag anordnar datautbildningar under vinterhalvåret för företag, myndigheter och olika studieförbund. Över 30-års erfarenhet av datautbildning, goda referenser. Började 1980 med att utbilda kommuntjänstemän på ABC80....sedan har det rullat på!

Ställer gärna upp om behov och intresse finns..
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: Teknikträff

Allå vänner!

Tackar så mycket för senast, hoppas Du Bosse vidarebefodrade kramen till Monica.

Är intresserade av teknikträffen men är upptagna hela sept. och sedan blir det söderut. Om det visar sig bli i maj månad eller senare nästa år ska vi försöka planera in denna träff.

Ha de gott! Britt & Kjell
 
Toppen