• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tec7 x tack limma solpaneler?

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Tjenare. Ska snart limma upp fler solpaneler på taket, fästerna är i aluminium och taket är i glasfiberplast.. Hittar inte sika 252, 544 eller liknande i butiker här omkring men tec7 finns.

Det är ju ms-polymer, tec7 xtack är ju ett brutalt starkt lim.. Frågan är om ni har bra erfarenheter av annat lim än de klassiska som rekommenderas?

Även essve och casco kan jag hitta i butiker.

Ha det fint
 

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
164
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
Tjenare. Ska snart limma upp fler solpaneler på taket, fästerna är i aluminium och taket är i glasfiberplast.. Hittar inte sika 252, 544 eller liknande i butiker här omkring men tec7 finns.

Det är ju ms-polymer, tec7 xtack är ju ett brutalt starkt lim.. Frågan är om ni har bra erfarenheter av annat lim än de klassiska som rekommenderas?

Även essve och casco kan jag hitta i butiker.

Ha det fint
Hej jag jag använde 7 tec till min solpanel, tänk bara på att lägga några korta kabelbitar ca 1 till 2 mm tjocka eller liknande så att du inte trycker ut allt lim när du lägger dit panelen under tryck. tejpa runt limställerna så slipper du allt kladd och du får en snygg och rejäl limfog.
 

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
149
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Hej jag jag använde 7 tec till min solpanel, tänk bara på att lägga några korta kabelbitar ca 1 till 2 mm tjocka eller liknande så att du inte trycker ut allt lim när du lägger dit panelen under tryck. tejpa runt limställerna så slipper du allt kladd och du får en snygg och rejäl limfog.
tack, använde 252 till våran campervan och det sitter som berget än idag. Blir nog vanlig tec7 eller tec7 X tack då. la du in kabelbitarna i limmet så att dom ligger kvar än idag? Bra ide med att lägga dit distanser, läste på sika 252 att fogen blev som starkas om den var typ 5-6mm hög men då hade jag redan limmat dit min.
 

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
164
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
tack, använde 252 till våran campervan och det sitter som berget än idag. Blir nog vanlig tec7 eller tec7 X tack då. la du in kabelbitarna i limmet så att dom ligger kvar än idag? Bra ide med att lägga dit distanser, läste på sika 252 att fogen blev som starkas om den var typ 5-6mm hög men då hade jag redan limmat dit min.
Ja dom ligger kvar
 
Toppen