Jag blev förvånad att det är så pass många fordon som inte klarar HVO100, här är en lista Dieselbilar godkända för HVO100 - Gröna Mobilister
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Har man den instruktionen på/för sin bil är det väl säkrast att undvika B0 också!Tankar jag annat än B7 i vår 22:a Fiat lär jag få problem med nybilsgarantin om det händer något med motorn.
Och det gäller nog alla Fiat med garantier, det borde framgå i diskussionen eller hur?
Det bästa är att köra så tomt som är praktiskt möjligt.Har cirka halv tank nu. Ska jag köra "tomt" eller fungerar de att fylla på men HVO 100 ?
Nyheter från Stellantis:Ja, det räcker att kolla och då ser man att alla bilar kan köras på HVO100.
Info från HVO tillverkare, Neste
Visa bilaga 236516
Det är en annan sak om biltillverkarna avgascertifierat sina motorer för HVO100.
Har dom inte det, kan dom inte säga att det är OK att köra på HVO.
Det betyder inte att det skulle vara skadligt, tvärt om, HVO är ett bättre bränsle än B0, B7 osv.
Jag tankade B0 för ett par dagar sedan på OK/Q8 macken på Bällstavägen vid Solvalla. Enligt uppgift skall det även finnas på OK/Q8 på Brommaplan. OK/Q8 kallar B0 för GoEasy Diesel Extra. kolla Sok stationHej!
Någon som vet var jag kan tanka upp husbilen med blankdiesel B0, runt södra Stockholm - Södertälje?
Det blev samma information som ovan ser jag nu.När har Fiat godkänt HVO100 i sina motorer, jag har inte hört eller läst något om det. Om andra säger att det är ok att göra det så begriper jag det också. Men har FIAT godkänt det?
En havererad Fiatmotor pga ej godkänt bränsle blir nog svårt att förklara med nybilsgaranti.
Det skriver Neste också. Kanske du skulle läsa hela inlägget från "Neste"
JaÄr ingen höjdare på engelska, jag undrar av det lilla jag förstår kan jag tanka HVO100 numera?