• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Taklucka

ufg470

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
28352
Medlemskap
2025
Tänkte bara om det finns nån teori om varför takluckan krackelerar och samtidigt fått en spricka? Den innersta av 2 plastrutor. Ej medveten om nåt våld!? Sitter på en plåtis Globeca17439369170935330366064065294596.jpgr Summit -18.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Detta ser ut som kemisk påverkan.
Ett välbekannt fenomen är att vissa plaster skricker på detta sätt om dom utsätts för starka basisa rengöringsmedel.

Detta kan ske om man inte sköljer av rengöringmedlet fort nog, eller har för stark blandning av tex Globex 80.

Solus

HBK Intresserad
Kommun
Uddevalla
Ett välbekannt fenomen är att vissa plaster skricker på detta sätt om dom utsätts för starka basisa rengöringsmedel.

Detta kan ske om man inte sköljer av rengöringmedlet fort nog, eller har för stark blandning av tex Globex 80.
Jag uppfattar det som att det verkar vara på insidan av takluckan, så då är det nog inte problemet.

ufg470

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
28352
Medlemskap
2025

Spännande! Jo allt är ju möjligt, får fråga frun om detta! Tack!

Toppen