• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TAGIT ETT BESLUT

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: TAGIT ETT BESLUT

Bra tänkt Sture , jag slutade för ett år sen,för mig var det ett lätt beslut, hade redan 1/2 sjukpension , så det blev mer över än om jag arbetade ,omkostnader för resor o arbets kläder och mat kostar en del, Lycka till ,

F

F.d. 55416

Guest

Nog är det väl konstigt att länkta efter att bli äldre så man får pension, egentligen skulle man länkta efter att varit yngre, men det blir ju svårt. Visst ser man fram emot den dagen när man kan utan krav sätta sig i husbilen och åka söderut i början av November och återkomma förs i slutet av Mars, men det lär ju dröja några år ännu, men njut alla Ni som har blivit statsanställda.
:mcride:

F

F.d. 25020

Guest

Blev erbjuden " fyllepension " för cirka 30 år sedan tog mig i kragen så vid 42 års ålder var jag drogfri har sedan dess jobbat så jag har haft tid att planera. Men nu känns det rätt att ta pension/Mvh 220 Sture i Pajala:wink:

F

F.d. 29763

Guest

Hej alla "stadsanställda"
Önskar det vare sant, jag valde själv att inte stå till tjänst i alla lägen och för alla behövande - orkade inte mer efter 42 år slit i sjukvården, när jag var 62.
Ingen avtalspension, ingen fallskärm, bara generös!!!!! pension motsfsrande en tredje del av lönen, men vad gör det ? idag jobbar jag om jag vill och har lust för att få nogon krona till drivmedel till vara husbilsutflykter, inte som vi hade tänkt söderut, "gubbens" ohälsa sätter stop för det.
Så alla husbilsvänner lev här och nu vänta inte till "sen":twitcy:

F

F.d. 25107

Guest

Jag har sökt samma tjänst och börjar den 1/3 2012.

HBK2812:twitcy:

Bodbyn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
7989
Medlemskap
2026

Hej på Er
Hur kan Ni fira och var glada över att bli inte var atraktiva på arbetsnarknaden.
Tänk på att : ALLA SOM JOBBAR LEVER # MEN ALLA SOM GÅR I PENSION KOMMER ATT DÖ.
Ha de
/Vidhem

Hej!
Tur att inte alla har din inställning.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Gunilla o Kenth!
Jo så sant så, det var "landshövdingarna" som fick påökt med Ca: 4.5 % "nu"!
Det var väl "Wallenberg" som myntade det, klart är man full av "mynt" så är det lite lättare!!!
Till Sture bara se framåt & njut som Datorparen skriver "
fritidsforskare" det är underbart , fråga oss vi vet!!
Mvh. "Ps fy vad det var dimma svalt i natt i Skanör! men gratis!!!"DS"

Alla ni som kommit upp i denna aktningsvärda ålder kommer väl ihåg att det är inte de stora inkomsterna man blir rik på utan de små utgifterna.
(Länka till detta inlägg -> 1)

:):msn_drink:

Senast ändrad:

Lodjuret

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
651
Medlemskap
2025

Sture,
Välkommen i gänget,
Nu behöver du bara försöka komma i kap allt vi inte hunnit med under åren,
Ta det lugnt å bara njut så mycket det går,
Du har verkligen gjort dig förtjänt av det,
Lennart

F

F.d. 52943

Guest
Sv: TAGIT bör BESLUT

Eftersom livet är ett sexuellt överfört tillstånd med 100% mortalitet bör man ta vara på den tid man har.

Vi gick i pension i förtid (61 resp 62 år gamla). Det betyder mycket lägre pension än om vi jobbat "to the bitter end" vid 65 - ca 6% sänkning för varje år man går före 65 års ålder. Sammantaget blir det en inkomstminskning med ett antal tusenlappar per månad, men vi tycker att det var värt det.

Vi känner flera som jobbat till 65 och sedan drabbats av stroke/infarkt något år senare med påföljande invaliditet/död. Så vi bestämde oss för att det var lika bra att leva fattigt en tid men ändå att ha den tiden snarare än att ge den till arbetet.

Vi hade förmånen att ha en relativt sett högt värderad fastighet som vi kunde realisera och därmed köpa en billigare bostad så att vi klarar oss på den lägre inkomsten utan alltför stora inskränkningar - men visst, man får vända på slantarna. Däremot behöver vi inte vända på timmarna. Vi gör vad som faller oss in (och vad trädgården tillåter.....:oops::oops::oops:)

Senast redigerad av en moderator:

MaBi

HBK Valberedning
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025

Hej! Inte så lite avundsjuk, tyvärr så är det ett antal år innan detta sker!

mvh Birgittha!:yes:

F

F.d. 11293

Guest

för några år sedan sa jag till frugan att jag länktade till pensionen:yes:, hon ställde då en fråga till mig " skulle du villja hoppa över åren för att komma dit :confused:"

efter lite tänke tid :wideeyed: svarade jag neej

F

F.d. 52920

Guest

Tack gode Gud att jag inte behöver
någon arbetsgivare mer!
Jag har varit arbetsför, arbetslös,
arbetssökande och nu är man arbetsfri.
Det var (o)roligt så länge det varade

Bilagor

• Gammal_man.jpg