• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tacksam för synpunkter om Mc Louis

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Skulle gärna vilja ha lite synpunkter från er angående Mc Louis som husbilsmärke. Efter att ha testat husbilslivet med en äldre husbil, har vi så smått börjat fundera på att byta till något nyare eller kanske nytt. Har även funderat på något begagnat mer känt märke, men nytt är ju nytt...Tacksam för lite synpunkter på t.ex. Kvalité, service/garantiåtaganden, hur är leveranstider, tips på någon bra återförsäljare, m.m.:wideeyed:
 
Senast ändrad:

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

Vi köpte McLouis 363, årsmodel 2005 i vintras. Har kört ca 600 mil sedan dess. Helt enkelt helnöjd med den. Det vi har tillfört är en förlängning av köksbänken. Skiva 40*50 som vi kan fälla ner efter arbete.För övrigt som sagt.....

ha det.......................:music-icon:
 
F

F.d. 17135

Guest
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

Vi köpte en Mclouis 212 -07 2,2 nu i sommar och efter ca 250mil kan vi inte säga annat än att vi är mycket nöjda med bilen.
Man saknar lite små detaljer på bilen ex: mer skåp, men i det stora hela så är den underbar!
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

Köpte vår Lagan 263 feb 08 och är helnöjda.
En och annan justering har det varit men ej något större.
Dörre justerades så den går lättare att stänga, skruv till vredet i garderobsdörren fixerades med gänglåsning, byte av lock till påfyllning vatten.
Det är allt som har behövds göras och nu har bilen rullat ca 650 mil.
Man får mycket bil för pengarna.
Dax för första fukttesten inom garantin i slutet av aug.
/Bosse
 
F

F.d. 4104

Guest
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

Vi har precis kommit hem från Kroatien efter att ha fått vår Lagan 211-08 levererad endast 4 dagar innan avfärd. Var väl lite nervös inför avfärden, då vi endast hade kört 30 mil med bilen. Väl hemkommen efter 470 mils körning kan jag bara konstatera att allt har fungerat bra. Visserligen kommer det att krävas lite efterjusteringar av luckor och dörrar, men det var väl endast att vänta. I övrigt kan väl nämna att andra saker som kommer att få justeras/ändras är att laddningen av startbatteriet inte fungerade när man stod tillkopplad till 230 volt (antagligen beroende på någon felkoppling då jag gjorde ett tillval av solpaneler). Vad som är mest oroande är det har blivit sprickor i plasten på sidorna av bilen (nedre panelerna).
Vi får se vad min försäljare ( CBI-Svedala) säger om det!

Annars kan jag bara säga att vi har varit helnöjda på hela resan. Vår snittförbrukning med 4 resande och full packning och ca 100-110 km/h (på mätaren) 94-105 km/h (GPS) har varit 1,1 liter/mil.
Kör med Fiats Multijet 130 6-växlad. Kan konstatera att det varit stor skillnad mot vår förra husbil Fiat 2,5 D både i förbrukning och kraft.
 
F

F.d. 4380

Guest
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

Vad än din försäljare säger skall du/ni aldrig godkänna sprickor på panelerna,fast Mc Louis är ett lite billigare märke !

Roger :yes:
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

Hej

Som jag skrivit vid flera tillfällen redan, så är vi jättenöjda med våran Lagan 202 -08.
Lite småfix har det varit, men det får man räkna med. Har satt in hyllplan i skåpen och lagt trä-mönstrad folie på bordsskivan och även justerat bodelsdörren. Men sånt är bara roligt. :yes::yes:
Rekommenderar Weidars husbilar i Kalmar varmt! :)

MVH
Karianne
 

Karin & Dick

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2024
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

Hej
Vi har en McLouis Glen 363-06 som vi är väldigt nöjda med. Har kompletterat med en effektbox från C4U i Tyskland (kostade 149Euro + 25 ifrakt) vilket har vesäntligt ökat prestandan och minskat bränsleförbrukningen. I sommar när vi var i Kroatien låg förbrukningen på ca 1 liter (autobahn 125 -130 km/h). Nu har vi varit på gotland en vecka 0ch då låg den på 0,8 l /mil.
Vi har också bara positiva erfarenheter av firman som sålde våran bil: CBI i Svedala.

Dick :yes:
 

Bengt62

HBK Medlem
Inlägg
112
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1395
Medlemskap
2024
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

Vi har en Tandy 650 årsm- 08 som nu har rullat knapppt 300 mil, just nu är vi i Danmark på väg ned mot Tyskland. Allt hittills har funkat bra. Har satt in några hyllplan i överskåpen. Sedan har jag efterdragit några skruvar på skåpluckorna.

Bra erfarenhet av Weidars Husbilar i Kalmar. Säger som många andra, mycket husbil för pengarna.
 
F

F.d. 13525

Guest
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

hejsan.Läste er insändare och nu undrar vi var sprickorna i plasten var någonstans och hur ni fick det åtgärdat?
MVH Kalleienga
 

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Sv: Tacksam för synpunkter om Mc Louis

:mcride: volker
HEJ Karin oDick Du köpte en effektbox C4u hos vem? Speedkit.de ?kan du skriver Adressn
 
Toppen