• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ta bort kåda från husbilen?

F

F.d. 55295

Guest
Är det någon som har erfarenhet att ta bort relativt färsk kåda både plåten on vissa delar av plasten? Har stått unde pinjeträd, som läckte lite.
tacksam för tips

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Ta bort kåda från husbilen?

Möjligen renad bensin, jag skulle nog inte våga testa med vanlig bensin. Men terpentin låter som det bästa alternativet. Annars finns det något som heter remover, en liten vit plastflaska (samma vita flaskor som man köper renad bensin i), jag tror att det är Gripen som gör dom. Testa på ett ställe där det inte syns om det skulle vara för starkt.
/Annette

andersson

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
36354
Medlemskap
2025

Hejsan!
Jag kan inte hjälpa dig fullt ut men här kommer i alla fall ett tips. Jag köpte en flaska i Italien som heter RENSIN REMOV och här kommer en länk till företaget. Du kan kanske googla runt lite i syberspacet kring produkten eller rensin etc. det kanske finns på närmare håll
Trevlig sommar
// andersson
www.syntchemical.it

F

F.d. 55411

Guest

Hej. Ett av de bästa knepen är att använda ättiksprit blandat med varmt vatten. Det går ej illa åt lacken på bilen. Lycka till! (före detta billackerare).:)

MVH. githan60.

F

F.d. 55295

Guest

Hej

Jag hade inget av ovannämda hemma så jag tog lite T-röd det fungerade också bra och verkade heller inte förstöra lack eller plast.

Tack till alla som kommit med tips o råd

Alf o Anne-Marie

:)

Senast redigerad av en moderator:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Skönt att det gick att ta bort.

Sen vill vi tacka för dom två trevliga kvällarna Pula.

F

F.d. 5798

Guest

Hur får man bort kåda från markisen?
Någon som vet.

Toppen