• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ta bort övre våningssäng

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Jag går hela dagarna i köptankar och nu har jag ev. fastnat för Husbil Bürstner 535-2 , med våningssäng, men jag skulle vilja ta bort den övre sängen. Går detta utan några större hinder eller förstör man något i bilen?
 
F

F.d. 29809

Guest
Sv: Ta bort övre våningssäng

Hmm, borde inte vara så svår att ta bort. En husbil har rätt så veka inredningsdetaljer som när de sitter ihop tillsammans bildar en styrka. Risk finns att du försvagar kvarvarande inredning om du tar bort sängen. Jag hade ringt någon bürstnerverkstad och rådgjort med dem.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Ta bort övre våningssäng

Varför skall du ta bort sängen??? tror du kommer att ångra dig om du gör det.
Om ni skall sova fyra någon gång måste du ju bädda dinetten,vilket jag
tycker är bökigt.

Gurra
 
F

F.d. 3426

Guest
Sv: Ta bort övre våningssäng

Kör en säsong först och se hur det fungerar. Antagligen kommer du att låta den sitta kvar. Alldeles utmärkt förvaringsplats för diverse grunkor och grejer. Sätt ett nät framför så hålls allt kvar vid körning.
 

Hi Life

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
569
Medlemskap
2024
Sv: Ta bort övre våningssäng

Jag hade ju helre behållt ovansängen och sat dörrar för underbädden, kanske en lucka utifrån och fått ett stort lastutrymme.
Men det är min åsikt.:)

Kör försiktigt.
Hi.Life
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Ta bort övre våningssäng

Jag går hela dagarna i köptankar och nu har jag ev. fastnat för Husbil Bürstner 535-2 , med våningssäng, men jag skulle vilja ta bort den övre sängen. Går detta utan några större hinder eller förstör man något i bilen?
Allt som är monterat går att demontera. Ofta räcker det att använda en kofot.
Calle:)
 
Toppen