Sv: Öppet brev till Jocke om bl.a. "Tömningsplattser"
Jag hade ett tag alla viktiga POI från HBK ställplatser, tömningsplatser och t.o.m. borderatlas, allt samlat i Maps.me, men har tappat greppet. Kommer inte ihåg hur jag gjorde för att få in alla dessa filer laddade, däremot alla Europa-kartor var hur enkelt som helst (för att köra off-line, dvs
utan Internetuppkoppling).
Jocke & Co, det är ett fantastiskt fint arbete ni håller på med här i klubben med den digitala världen.
Fixa gärna bra "körinstruktioner" på:
VAR man hämtar POI-filer (ställplatser, tömningsplatser & externa filer som boroderatlas)
OCH hänvisa till användarvänliga instruktioner som förklarar
HUR man laddar ner dessa filer i t.ex.
Maps.me.
Tänk på att vi användare är inte riktigt "hemma" på allt som händer idag inom IT världen, vi har många handicap, men är väldigt bra på andra saker som fältarbete...
Min dröm är att skrota alla externa APP:ar och bara köra Maps.me med det som ni har åstadkommit! Fältarbete gör vi själva, dvs. 20 000 duktiga "myror" (inom samma tak) som finns precis överallt, året runt. Det kan fungera hur bra som helst och om ni även kan knäcka "koden" till gasolfyllningstationer (en anna färg på kartan), då kan ni verkligen känna er stolta med arbetet! : )
Ha nu en bra helg, hörs igen på måndag