• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömning av tankar

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Jag vill med detta ställa en rak fråga till er alla i klubben.
Hur gör ni när eran gråvatten tank är full och man sitter pyrt till.
Då vill jag inte veta vad vi borde göra det vet de flesta utan vad du gör då?
Sneglar du på diket eller står du upp mitt i natten och öppnar ventilen och hoppas ingen märker det eller som många slänger ur sig om man blir ertappad jäklar stod de öppen.
Och håll er endast till ämnet.:music-icon:
mvh 2179 Drutten
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Tömmning av tankar

Helt rätt Rolf, ingen skillnad:yes:

Fast jag jag tvättar ALDRIG på asfalt hemma utan på en speciellt ordningjord plats med naturgrus!!
Sedan har jag 27 meter naturlig grusås ner till vattenbärande berg!
Låter kaxigt, men jag har borrat värmehål där så plånboken vet om inte annat :eek:.

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14068

Guest
Sv: Tömmning av tankar

Ovan inlägg!
Vadför har du gråvattentank om du låter den vara öppen på campingar? Meningen är väl att man följer de föreskrifter som finns på en campingplats? Du tycker inte det är så farligt att du släpper ut din tank på campingplatsen! Hur tror du det blir om alla gör som du? Gör du så kan ju allla husbilsägare o husvagnsägare göra på samma vis. Vi ska väl ha lika rättigheter? Diken, enskilld plats är väl trevligare? Eller varför inte anvisad plats. Känns som du bidrar till husbilsägarnas mer o mer dåliga ryckte.

Lena

Hej
Var på en tur i Norge för några veckor sedan. På en campingplats i västra norge frågade jag i receptionen var jag kunde tömma mitt gråvatten, då jag endast fann tömningsplats för svartvatten.
Töm det på gräsmattan där du har bilen uppställd blev svaret.

/Lars
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Tömning av tankar

Jag tycker det är otroligt att en värd säger så. Tror ingen här vill komma till en plats där någon tömt gråvatten precis där man ställer bordet för att äta. Alla bilar har ju inte tappventilen på samma ställe. Riskorn, makaroner, potatisskal m.m. Kom nu inte o säg att det luktar inte. Finns många trådar här som handlar om det stora luktproblemet i gråvattentankarna.
Vi lär väl också tänka på dom som kommer efter med husvagn o förtält. Det blir kanske inte så trevligt i förtältet med den stank som kan uppstå.

Grisfasoner känns det som.

Tycker det varit mera logiskt att tömma i svartvattenavloppet då.
 
Senast ändrad:
Toppen