• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tömma färskvatten tank Pössl 2017

Per R

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
32339
Medlemskap
2022
Hej!
Relativt nybliven ägare till en Pössl Win2Win 2017. Då min tyska inte är den bästa så skulle jag vilja veta hur man tömmer färskvatten tanken i dessa bilar, var sitter kranen? Finns det även någonstans man kan ladda ner manualen på svenska?
//Per
 

Per R

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
32339
Medlemskap
2022
Problemet löst, det underlättade när jag fick se en bild på etiketten som sitter på locket till vatten tanken under sängen. Denna etikett saknas av någon anledning i min bil, men man ska vrida på den lilla svarta ratten under locket drygt ett varv så tömmer man hela tanken. Öppnar man ca 75% av ett varv så håller tanken 20 liter istället för 100 liter, vet inte riktigt meningen med den funktionen, få bättre omsättning på vattnet kanske?
//Per
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Öppnar man ca 75% av ett varv så håller tanken 20 liter istället för 100 liter, vet inte riktigt meningen med den funktionen
et er tanken at du skal køre med bare 20 liter, når du flytter fra sted til sted. På den måde kan du nemmere holde dig under Max-vægten og alligevel have lidt vand i tanken til brug under køreturen. Så må du fylde vand på når du kommer frem.

Hvis du ikke har problem med Max-vægten så kan du undlade at bruge funktionen med tømning til 20 liter.

Edit: Ingvar kom før mig;)
 

Hulebäck

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
28911
Medlemskap
2024
Hej!
Vi har en Pössl Summit 640 2019. Vrider vi 1 varv så töms allt utom 20 liter.
Ska vi tömma hela tanken så måste vi vrida 2 varv... Det är viktigt att inte vrida
mer än 2 varv för då kan stången dela sig och måste man in med armen och
återställa. Vet inte om detta stämmer på din bil - finns kanske olika varianter...
Mvh Tony
 

Hulebäck

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
28911
Medlemskap
2024
Hej!
Vi har en Pössl Summit 640 2019. Vrider vi 1 varv så töms allt utom 20 liter.
Ska vi tömma hela tanken så måste vi vrida 2 varv... Det är viktigt att inte vrida
mer än 2 varv för då kan stången dela sig och måste man in med armen och
återställa. Vet inte om detta stämmer på din bil - finns kanske olika varianter...
Mvh Tony
Hej igen!
Rättelse: 3/4 = 20 l kvar och tömma helt = 2 varv.
Mvh Tony
 
Toppen