Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Instämmer. Jag förtydligar vad jag menade med min egen bil som utgångspunkt:Säkerhetsventilationens utformning och kapacitet är reglerat i standarden EN 721:2019.
Erfarenheten är fordonstillverkarna lägger sig så nära dessa minimikrav som möjligt, att för att inte fordonet ska upplevas som "dragigt" eller få stämpeln "energitjuv".
Varje förändring av ventilationen medför med största sannolikhet att ventilationskapaciteten för det antal personer fordonet är avsett för, underskrids. Följderna av detta kan bli ödesdigra.
Pålle
Borde innebära att en bil som används av två personer men i pappren än godkänd med fyra eller fem sovplatser ventileras mer än vad som behövs vid det aktuella användandet. Då kan det väl inte vara något problem om en lucka tätas för just den bilen just då.Säkerhetsventilationens utformning och kapacitet är reglerat i standarden EN 721:2019.
Erfarenheten är fordonstillverkarna lägger sig så nära dessa minimikrav som möjligt, att för att inte fordonet ska upplevas som "dragigt" eller få stämpeln "energitjuv".
Varje förändring av ventilationen medför med största sannolikhet att ventilationskapaciteten för det antal personer fordonet är avsett för, underskrids. Följderna av detta kan bli ödesdigra.
Pålle
Inget som helst problem, såvida man inte vill ha övernattande gäster.Borde innebära att en bil som används av två personer men i pappren än godkänd med fyra eller fem sovplatser ventileras mer än vad som behövs vid det aktuella användandet. Då kan det väl inte vara något problem om en lucka tätas för just den bilen just då.