Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har en Pilote G740 -17, 2 200 mil där kopplingen (robotlåda) rök helt mitt i rusningtid en e m i "Götet" i aug. Vad poppis man blev som förste man vid trafikljuset...
Har inga detaljer mer för man monterar av o sätter dit en ny, sen får Fiat roa sig med att plocka isär. Tog nästan två mån på verkstan.
Man bytte lite runt såsom cylinder mm och uppgraderade mjukvaran och jag tycker det växlar lite mjukare och lugnare nu.
Inte roligt, så skall det inte behöva vara på en bil med dom få miltalen, finns ingen ursäkt om handhavandefel låga varv osv det ska banne mej delarna hålla för marginalerna skall inte vara så små, hade det bara gällt någon enstaka bil men när det gäller en hel drös med fordon enbart på detta eminenta forum så förstår jag inte att någon kan överhuvudtaget kan försvara felen med att det är handhavandefel när även hos dom med sk robotlåda drabbas , riktiga skitgrejer är det, den som kan säga emot är välkommen för en diskussion Mvh Bengt.Har en Pilote G740 -17, 2 200 mil där kopplingen (robotlåda) rök helt mitt i rusningtid en e m i "Götet" i aug. Vad poppis man blev som förste man vid trafikljuset...
Har inga detaljer mer för man monterar av o sätter dit en ny, sen får Fiat roa sig med att plocka isär. Tog nästan två mån på verkstan.
Man bytte lite runt såsom cylinder mm och uppgraderade mjukvaran och jag tycker det växlar lite mjukare och lugnare nu.
Är du helt säker på det du skriver nu, en ekonomifråga är nog den största boven.Ingen, absolut ingen Skulle vilja ha en modern dieselbil utan dubbelmassesvänghjulet. Tar upp massor av vibrationer som annars skulle förstöra en hel del annat i bilen. Ingen utveckling utan nya bekymmer, men allting utvecklas till det bättre, tro inget annat.
Jag skriver aldrig någonting på detta forum om jag inte anser att jag vet vad jag skriver om. Det är Inte ekonomi i första hand utan komfort och vinsterna ligger i mindre o smidigare transmissioner osv. Vibrationer tar sönder massor av andra saker samt att ingen vill köra en bil som skakar hela tiden. Detta gäller såklart samtliga dieselmotorer, är ju inget Fiat specifikt.Är du helt säker på det du skriver nu, en ekonomifråga är nog den största boven.
Har kört en del diesel genom åren, kan inte påstå att det just är ett dåligt bränsle som ger upphov till en massa obehag vid körning utan tvärtemot uppskattat den motorns tillförlighet med både styrka och ekonomi, sedan den enda rättfärdiga principen med framhjulsdrift kom då tycker jag inte utvecklingen gått framåt utan där ekonomin fått råda, allt går ut på slit å släng och så billigt som möjligt för tillverkarna och ägarna av bolagen. Respekterar ditt inlägg Topaz men håller inte med dej när det gäller vibrationer och sämre bilar förr , köper helt enkelt inte ett sådant resonemang när inte hållfastigheten är större på en modern motor.