• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sy eget Förtält av färdiga partytältväggar i fint tyg

CampingLady

HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
38214
Medlemskap
2024
Hej!
Vill tipsa om hur man hyffsat enkelt och till väldigt bra pris kan fixa ett eget förtält,,,
När jag köpte min husbil fanns det markis, men inget förtält... kände att jag verkligen ville ha ett förtält, så mysigt!
Tittade runt, och insåg att det kunde bli dyrt... har man en tjusigare husbil så köper man säkert så det blir snyggt till bilen, men har man en äldre så vill man inte lägga för mkt pengar på ett förtält...
Så då kan man fixa själv till det facila totpriset 950kr!
Markisen fälls ut och används som tak. Sedan köpte jag lite finare partytältsväggar i tyg, finns hos Bauhaus.
Kortsidor behöver förlängas då det blir högt från markisfäste mot bil ner till mark. Långsida mitt fram behöver breddas.
Men jag blev supernöjd!
(på bilderna har inte tältpinnar använts mot marken, därför kan det se lite sladdrigt ut)
Och tillägger, har fått väldigt mycket beröm för det...förtält3.JPGförtält4.JPG
 

Bilagor

  • förtält5.JPG
    förtält5.JPG
    2,3 MB · Visningar: 87
  • förtält6.JPG
    förtält6.JPG
    4,2 MB · Visningar: 94
F

F.d. 73249

Guest
leta på nätet efter typ pop upp tält, depå tält, dom är i tyg
o det går köpa sidorna löst
 
Toppen