F
F.d. 5323
Guest
Sv: SVERIGE
Allemansrätten Tolkas olika i de Nordiska länderna.
Och Finland och delvis Norege!!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Och Finland och delvis Norege!!
----------------------Jag har i många år haft en dröm att få spela golf på Björklidens Gk.
Detta var min första klubb jag var medlem i, år 89-91. På den tiden var lång kö att bli medl. i sydligare klubbar.
De skulle va en fin upplevelse och en anledning och få se våra nordligaste delar av vårt land.
Det gäller bara att få ändan ur vagnen.
Krister.
Nej det fins inte det har du rätt i och inte när det gäller husbilar hellerTack för all information om de nordiska grannländerna. Dock verkar inget slå Sverige tycker jag, men de andra nordiska länderna följer tätt efter, helt klart. Sedan har vi dessutom fri- och medborgerliga rättigheter, yttrandefrihet, en rättsstat, demokrati och en nation med till allra största delen hyggligt folk. Precis som de andra nordiska länderna, säkert nästan alla europeiska länderna och många andra länder också...men inte överallt. Vi vet nog inte fullt ut hur bra vi egentligen har det...nu kanske jag spårar ur i tråden...
Johan K.
MEN, för vår del så är den optimala semestern med husbil att åka söderut - till Tyskland, Österrike, Frankrike och Italien och detta för den underbara naturen i stora delar av dessa länder och för vädret... Vi har många gånger rest runt i Sverige i 4-5 veckors tid under högsommaren med ett eländigt väder som följeslagare - hur roligt är det...
I tillägg, och som extra bonus till ett underbart vår, sommar och höstväder i dessa länder, möter oss ställplatser som inte kostar mer än 4-8 Euro per natt inkl. el
Bosse och Gerd
Sammantagit har inte vi sett något land
som kan mäta sig med Svea rike.
Tommy R