• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Svensk Bilprovning

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Svensk Bilprovning

Handen på hjärtat----Är det egentligen något gott som kommit ut av avregleringen?? Har något blivit billigare? Vad hände med elpriserna t:ex. Dyrare och vinsterna lämnar landet. Är det bra?? Konkurens skall ju vara bra men vem tjänar på detta då allt blir dyrare. Njaaaaa jag är skeptisk.
Hälsningar Bror

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Vad gäller bilprovningen så är det viktigt att den är objektiv i sina bedömningar på samma sätt som kravet på bedömningar vid körkortsprov, där man under många år funderat över om det är mojligt att privatisera proven och lämna över dessa till trafikskolorna. Tyvärr finns det en risk för korruption som gör det svårt att få helt objektiva prover om dessa bedrivs privat därför har myndigheten lagt detta på is.(vissa försök har gjorts, typ släcka 2:an) Samma bedömning borde borde gälla kontrollbesiktningar. För övrigt håller jag med bror att dom avregleringar man hitintills sett prov på inte alltid varit så lyckade.
Dakota

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Hej Kalle!
Det är möjligt att det är önsketänkande att tro att det skall finnas en perfekt värld där fusk, mutor och brott inte förekommer men jag hävdar ändå att det är lättare att förhandla i den privata än i den statliga världen och att det är viktigt att ett prov/besiktning blir så objektivt som möjligt.
//Dakota

jonils

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2043
Medlemskap
2025

hej ,det är viktigt att komma ihåg att det finns olika sätt att muta folk på , vi i sverige har inte samma sätt som i tex latinamerika eller ryssland, jag vill säga att vi svenskar tar inte pengar rätt över som dom gör, utan lite mer sofistikerat, dessutom har vi inga rejält underbetalda. Ett för mej slående ex. varför så mkt av allt hamnar i stockholm....gissa....mvh kent....

F

F.d. 25173

Guest

Mycket bättre, effektivare och smidigare i Finland också!

hälsning
jyrki
Hej! Hur är det smidigare och billigare i Finland, Torneå tog 70 Euro för besiktningen + extra för brandsläkaren som måste besiktas varje gång den måste vara kontrollerat,kosta 12 euro + avgaskontroll som inte ingår i besiktningsavgiften om jag minns rätt kostade det 17 euro tot.cirka 100 euro =1100 skr. I Sverige kostade besiktningen 375:- Jag har haft finskregisterat till Aug.09. Hälsningar Göran medlem 4356.

Toppen